کرونا همچنان در جهان عرب قربانی می‌گیرد

تهران - ایرنا - همه‌گیری بیماری »کووید- ۱۹ » همچنان در جهان از جمله کشورهای عربی پیش می‌تازد و قربانی می‌گیرد که بر اساس آخرین آمار تاکنون در جهان بیش از ۱۳۲ میلیون و یکصد هزار نفر مبتلا شده که در میان آنها ۳ میلیون و ۴ هزار و ۴۱۳ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از روز چهارشنبه تارنمای صفحه عربی خبرگزاری "شینهوا" چین، در کشورهای عربی، عراق با تقریبا ۹۰۰ هزار مورد ابتلا به «ویروس کرونا» پیشتاز است و به دنبال آن اردن با ۶۴۵ هزار، مغرب با تقریبا ۵۰۰ هزار، لبنان با ۴۸۰ هزار و امارات با ۴۷۴ هزار مورد ابتلا قرار گرفته‌اند.

تونس، شمار افراد متوفی در اثر کرونا از ۹ هزار تن فراتر رفت

وزارت بهداشت تونس دیشب اعلام کرد که شمار افراد متوفی ثبت شده در این کشور از زمان شیوع ویروس کرونا در آغاز ماه مارس سال گذشته تاکنون ۹ هزار تن بر اثر ابتلا به این ویروس جان باخته‌اند.

وزارت خانه مزبور با صدور بیانیه‌ای نوشت: ظرف ۲۴ ساعت گذشته ۴۶ نفر دیگر در تونس جان خود را در اثر ابتلا به ویروس کرونا در از دست دادند و ۸۶۶ تن دیگر به این بیماری مبتلا شدند و بدین ترتیب شمار فوتیها در این کشور به ۹ هزار و ۳۹ نفر رسید و به طور کلی تعداد مبتلایان به ۲۶۳ هزار و ۴۳ شخص رسید.

کمیته علمی مقابله با ویروس کرونا نسبت به وارد شدن تونس در سومین موج این بیماری هشدار داده و تاکید کرد که از مجموع ۲۴ استان این کشور ۱۷ استان در وضعیت نارنجی و یا قرمز قرار دارند.

اردن، ثبت بیش از ۶ هزار ابتلای جدید و ۱۰۰ فوتی در اثر کرونا

وزارت بهداشت اردن دیروز اعلام کرد که با ثبت ۱۰۰ مورد فوتی و ۶ هزار و ۵ مورد مبتلای جدید به ویروس کرونا در این کشور، شمار جانباختگان به ۷ هزار و ۳۸۳ نفر و تعداد مبتلایان به ۶۴۵ هزار ۴۴۹ نفر بالغ گردید.

در همین راستا "بسام حجاوی " عضو کمیته ملی مبارزه با بیماری‌های واگیردار اردن ابراز امیدواری کرد که تا ژوئن آینده دو میلیون نفر در این کشور واکسینه شوند.

فلسطین، ساخت یک بیمارستان صحرایی جهت مبتلایان به کرونا در کرانه باختری

وزارت بهداشت فلسطین دیروز یک بیمارستان صحرایی در کرانه باختری جهت پذیرش بیماران کرونایی افتتاح کرد . این بیمارستان ظرف سه هفته در شهر رام الله آماده شد و دارای ۱۰۷ تخت است.

مقامات دولتی در غزه نیز از شدت گرفتن تدابیر جهت مقابله با افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در این باریکه خبر دادند.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از وزارت بهداشت فلسطین ۲۱ فوتی و ۲ هزار و ۵۹۳ مورد ابتلا دیروز در سرزمین‌های فلسطینی به ثبت رسید و همچنین یک هزار و ۴۵۵ نفر سلامتی خود را بازیافتند.

بدین ترتیب شمار مبتلایان به این ویروس در مناطق فلسطینی از ماه مارس سال گذشته تا کنون به ۲۸۵ هزار و ۱۶۳ و شمار درگذشته‌ها به ۲ هزار و ۹۹۷ نفر رسید.

این در حالی است که شمار افراد واکسینه شده در کرانه باختری و نوار غزه به ۱۰۹ هزار و ۸۹۴ نفر رسید که در میان آنها ۱۱ هزار و ۴۳۲ نفر برای دومین بار واکسن را دریافت کردند.

مصر، ویروس کرونا به شدت صنعت گردشگری را تحت تاثیر قرار داد

شیوع ویروس کرونا بسیاری از بخش‌های اقتصادی کشور مصر و در راس آنها صنعت گردشگری و پروازهای مسافربری را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

تعداد قربانیان مبتلایان به ویروس کرونا به ثبت رسیده در مصر از زمان پیدایش آن تا دوشنبه گذشته به ۲۰۵ هزار و ۷۳۲ نفر رسید که از میان آنها ۱۵۶ هزار و ۵۷۴ نفر از چنگال آن رهایی یافته، اما ۱۲ هزار و ۲۱۰ بیمار درگذشتند.

یمن، ۹۴ مورد ابتلای جدید به کرونا و ۲۱ متوفی

مقامات بهداشت کشور جنگ زده یمن دیروز ۹۴ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا و ۲۱ مورد فوتی را ثبت کردند و در عین حال ۵۰ بیمار بهبود یافته، بیمارستان را ترک کردند.

یمن به طور کلی با موج جدیدی از ویروس کرونا مواجه است و این کشور در اثر جنگ خونبار شش ساله که عربستان و همپیمانان آن علیه مردم یمن به راه انداخته‌اند، از نظر بهداشتی در وضعیت وخیمی بسر می‌برد.

عراق، با ۷ هزار و ۳۰۰ مورد بالاترین آمار ابتلای روزانه را به ثبت رساند

وزارت بهداشت عراق دیشب با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام این مطلب افزود : دیروز ۵ هزار و ۲۲۵ فرد مبتلا به ویروس کرونا در این کشور بهبودی خود را بازیافتند و ۳۳ نفر نیز درگذشتند.

به طور کلی از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون در عراق ۸۸۷ هزار و ۲۹۱ نفر مبتلا شدند و ۷۸۹ هزار و ۴۲۴ نفر شفا یافتند و ۱۴ هزار و ۵۳۵ نفر نیز جان خود را از دست دادند و همچنین ۸۳ هزار و ۳۳۲ بیمار همچنان در بیمارستان‌های این کشور بستری هستند و ۴۷۱ تن از آنان در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

بیانیه مزبور توضیح داد: ظرف ۲۴ ساعت گذشته ۸ هزار و ۷۷۲ نفر در عراق واکسن کرونا دریافت کردند و بدین ترتیب شمار افرادی که تا کنون در مقابل این ویروس واکسینه شده اند به ۱۱۰ هزار و ۹۸۳ نفر رسیده است.

عمان، ورود اتباع خارجی به عمان از ساعت ۱۲ ظهر فردا (پنجشنبه) تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام شد

دولت عمان امروز با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام این مطلب دستور تعطیلی تمامی فعالیت‌های تجاری و منع تردد افراد و خودروها از فردا (پنجشنبه) تا صبح اولین روز ماه رمضان از ساعت ۸ شب تا ساعت ۵ صبح را صادر کرد.

بیانیه مزبور خاطرنشان کرد که قانون مزبور در طول ماه مبارک رمضان از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح تغییر خواهد کرد.

وزارت بهداشت عمان همچنین دیروز اعلام کرد که با ثبت یک هزار و ۱۱۷ مورد ابتلای جدید ظرف ۲۴ ساعت گذشته شمار مبتلایان به کرونا در این کشور به طور کلی به ۱۶۴ هزار و ۲۷۴ نفر رسید و با بهبود یافتن ۸۶۲ بیمار شمار بهبود یافتگان نیز به ۱۴۷ هزار و ۵۳۹ نفر و با ثبت ۱۰ فوتی، شمار افراد جان باخته به دلیل ابتلا به ویروس کرونا به یک هزار و ۷۲۲ نفر رسید.

۱۴۸۷

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار