همسویی سمیر جعجع با آل خلیفه و ریاض

رئیس حزب نیروهای لبنانی مدعی شد: برگزاری گردهمایی های مخالفان بحرین , مخالفان عربستان و یا انصارالله یمن به منافع ملی لبنان لطمه می زند.

 به گزارش ذاکرنیوز به نقل از مراة البحرین، سمیر جعجع رئیس حزب نیروهای لبنانی مدعی شد: برگزاری گردهمایی های مخالفان بحرین , مخالفان عربستان و یا انصارالله یمن به منافع ملی لبنان لطمه می زند.


وی در یک کنفرانس خبری گفت: رئیس جمهور آینده لبنان هر کس باشد باید قدرت داشته باشد که با برگزاری گردهمایی های مخالفان بحرین و عربستان و گروه انصارالله یمن فارغ از صحت و سقم و حقانیت یا عدم حقانیت حوثی ها و مخالفان بحرین، مخالفت کند!


دو ماه آینده قرار است انتخابات ریاست جمهوری لبنان برگزار شود و سمیر جعجع خود را نامزد ریاست جمهوری این کشور و جانشین میشل عون معرفی کرده است که دوران ریاست جمهوری شش ساله اش به پایان رسیده است.


براساس قانون اساسی لبنان، رئیس جمهوری لبنان به صورت غیرمستقیم و از طریق مجلس نمایندگان انتخاب می شود و نامزد تصدی ریاست جمهوری باید دو سوم آرای نمایندگان را به دست آورد.


چند روز قبل، میشل عون رئیس جمهور لبنان گفت: امیدوارم که سرنوشت انتخابات ریاست جمهوری مشابه سرنوشت تشکیل دولت جدید نشود.


او قول داد تمام تلاش خود را برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در موعد آن یعنی در دو ماه پیش از پایان دوره ریاست جمهوری‌اش به کار بگیرد.


میشل عون که ۳۱ اکتبر پیش رو دوره ریاست جمهوری‌اش به پایان می‌رسد ابراز امیدواری کرد شرایط مناسب برای انتخاب رئیس جمهور جدید فراهم شود.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار