نقش بی‌بدیل حاج قاسم در جنگ تموز

عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان در گفت‌وگویی به بیان نقش سردار شهید قاسم سلیمانی در جنگ ۳۳ روزه لبنان با رژیم صهیونیستی پرداخت.

به گزارش ذاکرنیوز ، شیخ نبیل قاووق، عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان در گفت وگو با پایگاه خبری العهد در پاسخ به این سوال که نقش حاج قاسم در کنار حاج عماد مغنیه در جنگ تموز چگونه بود آیا در طول آن سی وسه روز با او دیدار کردید گفت: نام حاج قاسم قدرت و شکوه خود را دارد و این نام پر از عزت و کرامت است، این نام هم بر دوست و هم دشمن تاثیر می گذارد؛ برای دشمن مایه  نگرانی و کابوس است که برای آن حساب ویژه باز می کردند و برای دوست نماد مقابله و عنوان اراده و مقاومت است.
وی تاکید کرد: با ذکر نام شهید سلیمانی، پیروزی ها در سطح منطقه و جهان را یادآور می‌شویم، خاطرات زیبایی را یادآور می‌شویم که اغلب آن ها در میدان های نبرد و خطوط مقدم بود. در حقیقت شخصیت حاج قاسم همیشه برای ما حاضر است زیرا یک شخصیت نمونه و منحصر به فرد است که تمام ویژگی‌های یک فرمانده اسلامی متمایز را دارا است.


شیخ قاووق تاکید کرد: حاج قاسم در تمامی دستاوردهای بزرگ حضور دارد، او بود که توانایی‌های محور مقاومت را قوی تر و گسترده‌تر کرد و او بود که پیروزی های مقاومت را فرماندهی کرد و اوضاع منطقه را تغییر داد. موشک های دقیقی که معادلات جدیدی در جنگ با دشمن ایجاد کرد و برای اولین بار بعد از سال ۴۸ عمق رژیم صهیونیستی را نشان داد، یک دستاورد راهبردی بود که به نام حاج قاسم ثبت می شود. 


عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: حاج قاسم علیرغم اصرار و پافشاری برادرانمان در جنگ ۲۰۰۶ قبول نکرد لبنان را ترک کند. او هیچ چیزی نپذیرفت مگر اینکه در قلب میدان در کنار سید حسن نصرالله و حاج عماد مغنیه و دیگر برادران بماند و او یکی از آن ها در فرماندهی جنگ بود. او زندگی اش را در قلب خطر قرار داد و در هر ساعت و لحظه ای آماده شهادت بود، او تمام تجربه جهادی خود را در خدمت مجاهدان قرار داد و تمام توان خود را برای دفاع از لبنان و شکست دشمن قرار داد. او شریک پیروزی در سال ۲۰۰۶ بود همانگونه که شریک پیروزی در سال  ۲۰۰۰بود.


وی در ادامه گفت‌وگوی خود با این پایگاه خبری لبنانی گفت: هم و غم اساسی حاج قاسم در جنگ تموز حفظ سلامتی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان بود و او برای این مساله بارها با مرگ رو به رو شد. 


شیخ نبیل قاووق در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با بیان اینکه شهادت فرماندهان مقاومت از عزم ما نمی کاهد و قدرت های نظامی محور مقاومت را تضعیف نمی کند گفت: ما با شهادت حاج قاسم نگران مسیر او نشدیم زیرا منبع آن موجود است، اسلام اصیل محمدی که حاج قاسم، حاج عماد و سید ذوالفقار را ساخت قادر به ساخت سلیمانی ها، عماد مغنیه ها و مصطفی بدرالدین ها است.
انتهای پیام

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار