نقدینگی بدون پشتوانه گُل به خودی است

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: نقدینگی بدون پشتوانه به‌جز تورم خانمان‌سوز نتیجه‌ای برای کشور نخواهد داشت، لذا تکیه‌بر آن یک گُل به خودی بزرگ است و از مخرب‌ترین راه‌ها برای نابودی اقتصاد کشور محسوب می‌شود.

فاطمه محمدبیگی، شب گذشته هشتم تیر در دیدار فرزین بهنامی‌فر مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین اظهار کرد: امروز بزرگ‌ترین جنگ اقتصادی جهان، بین دنیای استکبار با جامعه مستضعفان در حال انجام است، با وجود تمامی فشارهای اقتصادی باید دست روی زانوی خود گذاشته و پیشرفت کنیم.

وی با تأکید بر اینکه مسلح شدن به اقتصاد دیجیتال و الکترونیک و شفافیت ناشی از آن لازمه پیشرفت اقتصادی است، تصریح کرد: باید دست مفسدان را کوتاه کرده و نظام مالیاتی را به‌صورت شفاف دنبال کنیم، با شفافیت و نظارت در این عرصه می‌توان شاهد اتفاقات خوبی در حوزه اقتصاد کشور باشیم، چراکه شفافیت نظام اقتصادی کشور، چاره راه اقتصاد مقاومتی است.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در شرایطی که در جنگ اقتصادی قرار داریم لازم است قرارگاه اقتصادی نیز حالت جنگی به خود گرفته و قوانین لازم را برای پیشبرد اهداف حاضر به کار گیرد.

وی تأکید کرد: امروز مردم کشورمان در سختی، مشکلات معیشتی و اقتصادی قرار دارند، این مشکلات در دوران پسا کرونا شدت بیشتری پیدا کرده و نیازمند قوانین جدید است و باید فرآیندهای مربوط به اشتغال‌زایی و تولید را سهل و ساده کرد.

محمدبیگی عنوان کرد: ضرورت دارد برای مشکلات اقتصادی اقشار متوسط و ضعیف جامعه در دوران پساکرونا، در زمینهٔ اخذ مالیات از مردم و اصناف مختلف شرایط ویژهٔ آن‌ها و مشکلات اقتصادی‌شان را مدنظر قرار دهیم تا با این رویه مقداری از بار روی دوش مردم کم شود.

وی اشاره کرد: نقدینگی بدون پشتوانه به‌جز تورم خانمان‌سوز نتیجه‌ای برای کشور نخواهد داشت، لذا تکیه‌بر آن یک گُل به خودی بزرگ است و از مخرب‌ترین راه‌ها برای نابودی اقتصاد کشور محسوب می‌شود.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از قوانین دست و پا گیر در مسیر سرمایه‌گذاری موجب شده تا برخی از سرمایه‌گذاران ماه‌ها از این اداره به ادارهٔ دیگر مراجعه کرده و سرگردان باشند، لذا ضروری است موانع پیش روی سرمایه‌گذاران در استان و کشور شناسایی و برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: افزایش شدید و بی‌رویه قیمت مسکن در ماه‌های اخیر شرایط را برای مردم بسیار سخت کرده است، عملیاتی کردن طرح مالیات بر خانه‌های خالی می‌تواند گامی بلند در مسیر کاهش قیمت غیرواقعی مسکن باشد، ازاین‌رو دستگاه‌های متولی باید در شناسایی، معرفی و اخذ مالیات از خانه‌های خالی همکاری کنند.

بانک‌ها به‌جای تسهیل‌گری، تصدی‌گری می‌کنند

محمدبیگی یادآور شد: در شرایط جنگ اقتصادی باید به مردم و سرمایه‌گذاران فرصت داده شود اما برخی از بانک‌ها به بهانه‌های مختلف مانعی در مقابل مردم قرار داده و به‌جای تسهیل‌گری، تصدی‌گری می‌کنند. برخی مواقع بانک‌ها نه به دولت پاسخگو هستند و نه به مردم. به همین جهت ضرورت دارد مسئولان جلوی تصمیمات منفعت‌طلبانه برخی از بانک‌ها را بگیرند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در راستای حل مشکلات حوزهٔ اقتصادی ضرورت دارد مسئولان امر هر چه سریع‌تر چالش‌های عمدهٔ اقتصادی استان را شناسایی و بر طبق اولویت به نمایندگان ارائه کنند تا بتوان برای آن چاره‌اندیشی لازم را انجام داد.

انتهای پیام

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار