موج جدید توحش رژیم سعودی علیه مردم بی دفاع یمن

متجاوزان سعودی در ساعات گذشته بار‌ها مناطق مسکونی یمن را آماج حملات خود قرار دادند.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه المسیره، جنگنده‌های متجاوز سعودی اقدام به بمباران گسترده دو استان صعده و حجه یمن کردند.

بر این اساس، تنها در ساعات گذشته و در موج جدید توحش رژیم سعودی علیه مردم بی دفاع یمن، ۱۴ بار جنگنده‌های سعودی استان‌های حجه، صعده و مارب را بمباران کردند.

همچنین اتاق هماهنگی و رصد نقض آتش‌بس در استان الحدیده یمن از ۱۰۶ مورد نقض آتش‌بس از سوی ائتلاف سعودی خبر داد.

این مرکز اعلام کرد: ائتلاف سعودی روز گذشته ۱۰۶ بار آتش‌بس را در استان الحدیده یمن نقض کرد.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از این مرکز، این نقض‌ها شامل ورود ۴ پهپاد جاسوسی ائتلاف سعودی به آسمان مناطق «الجاح، التحتیا و الجراحی» بوده است.

همچنین ائتلاف متجاوز سعودی ۲۸ مرتبه حمله توپخانه‌ای و ۷۳ مورد تیراندازی در حمله به این استان داشته است.

این مرکز روز دوشنبه نیز اعلام کرد  ائتلاف به سرکردگی عربستان ۱۱۲ بار آتش بس در این استان را نقض کرده است و این تخلفات را شامل پرواز ۱۰ جنگنده در حریم هوایی مناطقی از استان الحدیده اعلام کرد. این جنگنده‌ها حریم هوایی المنظر، کیلو ۱۶ و شهر الحدیده را نقض کردند که ۳ مورد پرواز هواپیما‌های جاسوسی در حریم هوایی الدریهمی بوده است. همچنین ۳۱ مورد نقض حملات توپخانه‌ای و ۶۸ مورد استفاده از سلاح‌های مختلف از دیگر موارد نقض آتش بس در الحدیده اعلام شد.

به دنبال تجاوز ۶ ساله عربستان و متحدان و حامیانش از کشور‌های عربی و غربی به یمن و محاصره اقتصادی مردم مظلوم این کشور، تاکنون هزاران یمنی به شهادت رسیده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار