مقام یمنی: دشمن بداند به اهداف خود در یمن نمی رسد

تهران – ایرنا – وزیر مشاور درامور آشتی و گفت و گوی ملی یمن گفت: متجاوزان بدانند که هرگز به اهداف آشکار و پنهان خود در یمن دست نمی یابند.

احمد القنع بامداد دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مقاومت یمن و پایداری ملت در طول ۶ سال جنگ تحمیلی بهترین دلیل برای ناکامی دشمن است.

وی اضافه کرد: دشمن باید بداند که روحیه ملت یمن بالاتر از هر زمان دیگری است زیرا می دانند که این پایداری برای بازیابی استقلال و خارج شدن از دایره سیطره دیگران است.

القنع گفت: ملت درپی بازیابی نقش و جایگاه اصلی و شایسته کشور در منطقه و جهان است.

وی با دعوت فریب خوردگان به بازگشت به آغوش وطن و استفاده از عفو عمومی بیان کرد: حتی متجاوزان به کسانی که در اشغال و تخریب کشور به آن ها کمک می کنند با دیده تحقیر و خائن نگاه می کنند.

وزیر مشاور درامور آشتی و گفت و گوی ملی یمن  افزود: اشغالگران به کسی که به کشور خود خیانت می کند اعتماد نمی کنند و فقط از او به عنوان ابزار برای پیشبرد اهداف خود بکار می گیرند.

القنع اظهار کرد: امروز دنیا فقط قدرتمندان را به رسمیت می شناسد انتظار داریم برادران فریب خورده ما بیدار شوند و به آغوش وطن بازگردند و از رفتار دنیا با دولت نجات ملی و شورای عالی سیاسی عبرت بگیرند زیرا ما مقاومت و پایداری کردیم به همین خاطر دنیا از ما حساب می برد.

وی گفت: اگر فریب خوردگان اکنون به آغوش ملت بازگردند از عفو عمومی و همه حقوق قانونی برخوردار می شوند ولی بازگشت آن ها پس از شکست متجاوزان ذلت بارخواهد بود.

القنع اضافه کرد: عفو عمومی همچنان برقرار است و روزانه ده ها و صدها نفر و گاهی گردان ها و لشکرها به آغوش ملت بازمی گردند.

وی افزود: متاسفانه اوضاع نامناسب اقتصادی باعث می شود که فرزندان و جوانان استان های تحت اشغال، اقدام به مزدوری برای متجاوزان کنند، بدون اینکه به اهداف متجاوزان و اشغالگران اعتقادی داشته باشند.

وزیر مشاور درامور آشتی و گفت و گوی ملی یمن گفت: امروز ساکنان همه مناطق یمن به خاطر جنگ و محاصره ظالمانه با رنج و سختی دست و پنجه نرم می کنند ولی ساکنان مناطق تحت تسلط دولت نجات ملی به امید ساختن کشوری قدرتمند و مستقل همه این رنج ها را به جان می خرند و در برابر همه مشکلات مقاومت می کنند.

القنع افزود: کمیته آشتی ملی از ابتدای تشکیل با هدف ایجاد یک هماهنگی ملی، گفت و گو با همه طرف ها، احزاب، قبایل، ریش سفیدان و افراد مختلف را در برنامه خود قرارداد و برای برقراری ارتباط با همه تلاش کرد.

وی اضافه کرد: تنها گروه ها و احزاب خارج از کشور در این گفت و گوها شرکت نکردند زیرا آن ها فقط اجرا کننده دستورات خارجی هستند و از خود اختیار و استقلالی ندارند.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز و حمایت همه جانبه آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار