مفسر آمریکایی: ترامپ یک «عفونت» سیاسی است

«بیل کریستول» مفسر محافظه‌کار آمریکایی، دونالد ترامپ را یک «عفونت» سیاسی توصیف کرد که باید با آن مقابله شود.

به گزارش ذاکرنیوز، «بیل کریستول» تحلیلگر نو محافظه‌کار و از منتقدان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با روزنامه واشنگتن پست، ترامپ را یک «عفونت» سیاسی توصیف کرد که پیش از قدرت گرفتن باید با آن مقابله شود.


کریستول که در حال حاضر، سردبیر نشریه «بولوارک» نیز است، معتقد است شیوع بیماری همه گیر کرونا، مانع از تلاش برخی نهاد‌ها شده است تا ترامپ را از اجرای سیاست‌های احمقانه‌اش باز دارند.


کریستول گفت: ما واقعا می‌خواهیم هزینه این شکست وحشتناک در ریاست جمهوری [آمریکا] را بپردازیم. با مشاهده روشی که او برای رفع محدودیت‌ها اتخاذ کرده است می‌توان دریافت چهار سال بهتر از هشت سال است. هنوز هم می‌توان مانع از تشدید خسارت‌های بیشتر [به پیکر آمریکا] شد.


وی افزود: من به ندرت اعتراض می‌کنم، ولی در اینجا ترامپ یک نشانه [بیماری] است که با عمیق‌تر شدن این نشانه، مشکلی چند قطبی ایجاد می‌شود و از یک نشانه به یک «عفونت» سیاسی تبدیل می‌شود. او یک عفونت است به همین دلیل، شما ابتدا باید با عفونت مقابله کنید. از نظر سیاسی باید قبل از حل مسائل و مشکلات، با ترامپ مقابله کنید.


کریستول با بیان اینکه رفتار برخی جمهوری خواهان مانند میچ مک کانل، رهبر اکثریت سنا در حمایت از ترامپ منزجرکننده است، گفت: صادقانه بگویم نمی‌توانم تصور کنم که با میچ مک کانل، کوین مک کارتی و جان کورنین کار کرده‌ام. من از اقدامات آن‌ها برای ترامپ که طی سه سال گذشته انجام داده‌اند، واقعا متنفرم.


این مفسر آمریکایی در پایان اظهاراتش گفت از اینکه حزب جمهوری‌خواه ترامپ را به عنوان نماینده خود پذیرفته شوک زده شده است. او سرسپردگی آن‌ها به ترامپ را «شکست شجاعت مدنی و سیاسی» خواند.


کریستول که همانند پدرش یک لیبرال است در چندین مورد کاملا ترامپ را هدف انتقادات خود قرار داده است.



اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار