شیعیان معترض پاکستانی : به تحصن خود پایان نمی دهیم

با گذشت ششمین روز از تحصن بستگان معدنچیان قربانی درحمله تروریستی داعش در شهر کویته و همزمان اعتراض‌ها در دیگر مناطق پاکستان، مذاکره میان دولت و معترضان تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده و جامعه شیعیان پاکستان بر تداوم اعتراضات سراسری خود تاکیدکردند.

به گزارش ذاکرنیوز، رسانه‌های پاکستانی جمعه شب گزارش دادند: متحصنین در شهر کویته حاضر به پایان تجمع خود نیستند و همزمان تجمعات معترضان در دیگر نقاط پاکستان از جمله لاهور، کراچی، اسلام‌آباد، حیدرآباد و مولتان نیز ادامه دارد.


تاکنون مذاکرات مقامات دولت فدرال و ایالتی با خانواده‌های قربانیان حمله تروریستی اخیر داعش به معدنچیان شیعه نیز به نتیجه‌ای نرسیده و متحصنین تدفین اجساد ۱۱ تن از معدنچیان قربانی را به سفر نخست وزیر پاکستان به کویته و حضور در جمع متحصنین مشروط کرده‌اند.


در همین حال جنجال میان دولت و معترضان بر سر اعتراضات به حمله تروریستی به افراد متعلق به جامعه شیعیان هزاره درحالی شدت گرفت که عمران‌خان نخست وزیر پاکستان امروز طی سخنانی از بستگان قربانیان حمله تروریستی اخیر در ایالت بلوچستان خواست تا پیکر کشته شدگان را به خاک بسپارند و پس آن وی حاضر است به کویته سفر و با بازماندگان دیدار کند.


وی افزود: تمامی مطالبات متحصنین توسط دولت فدرال و ایالتی پذیرفته شده و مشروط کردن تدفین اجساد قربانیان و یا پایان تحصن به آمدن نخست وزیر، مطالبه قانونی نیست و معترضان نمی‌تواند نخست‌ وزیر را تحت فشار قرار دهند.


مواضع اخیر عمران ‌خان درخصوص تحصن خانواده‌های قربانیان حمله تروریستی، واکنش جامعه شیعیان به ویژه رهبران احزاب مختلف سیاسی و مذهبی این کشور را برانگیخته است.



گزارش شبکه‌های تلویزیونی پاکستان از گسترش دامنه اعتراض‌ها در شهرهای مختلف این کشور از جمله کراچی حکایت دارد و در شهر اسلام‌آباد نیز متحصنین در حال تظاهرات به سمت پارلمان و کاخ ریاست جمهوری پاکستان هستند.


دبیرکل "مجلس وحدت مسلمین" از احزاب پیشروی شیعیان در پاکستان نیز که برای حضور در کنار بستگان معدنچیان قربانی وارد شهر کویته شده است، گفت: مطالبه اصلی متحصنین دیدار و مذاکره مستقیم با شخص نخست وزیر است و این خواست قانونی و مشروع آنان است بنابراین تا حضور عمران‌خان، تحصن‌ها ادامه خواهد یافت.


رهبران اپوزیسیون پاکستان نیز نسبت به مذاکره بی نتیجه نمایندگان دولت با متحصنین در شهر کویته و عدم حضور نخست وزیر در میان خانواده‌های معدنچیان شیعه، دولت اسلام‌آباد به به باد انتقاد گرفتند.


گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله یکشنبه گذشته به گروهی از معدنچیان متعلق به جامعه شیعیان "هزاره" در ایالت بلوچستان پاکستان را که منجر به کشته شدن ۱۱ نفر از آنان شد، بر عهده گرفت.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار