شکایت ۲ دانشگاه معتبر از دولت آمریکا

دانشگاه هاروارد و دانشگاه فنی ماساچوست به دلیل تصمیم دولت آمریکا برای اخراج برخی دانشجویان، شکوائیه‌ای علیه دولت ترامپ، وزارت امنیت داخلی آمریکا و سازمان مهاجرت و گمرک آمریکا تنظیم کردند.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی پویش دانشجویان مستقل آمریکا اعلام کرد دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرده است قصد دارد دانشجویان بین المللی شاغل به تحصیل در آمریکا را اخراج کند در همین حال دانشگاه هاروارد و دانشگاه فنی ماساچوست (ام آی تی) در واکنش به این اقدام به صورت مشترک شکوائیه‌ای علیه دولت ترامپ، وزارت امنیت داخلی آمریکا و سازمان مهاجرت و گمرک آمریکا تنظیم و تسلیم کردند.

در این شکوائیه، از دستگاه قضائی آمریکا خواسته شده است از اقدام وزارت امنیت داخلی و سازمان مهاجرت و گمرک آمریکا برای اجرای رهنمود ششم ژوئیه کاخ سفید ممانعت به عمل آورد. در رهنمود مذکور گفته شده است دانشجویانی که روادید آن‌ها از نوع اف-۱ و ام-۱ است و کلاس‌های درسی آن‌ها در پاییز نیمسال آتی تحصیلی کاملا به صورت مجازی برگزار خواهد شد، باید از آمریکا خارج شوند یا اینکه به دانشگاه‌هایی بروند که کلاس‌های آن‌ها حضوری خواهد بود.

بسیاری از دانشگاه‌های آمریکا از جمله هاروارد اعلام کرده اند کلاس‌های ترم پاییز آن‌ها به صورت آنلاین (برخط) یا مجازی خواهد بود و این تصمیم به علت نگرانی‌ها درباره سلامت عمومی است. دونالد ترامپ تصمیم دانشگاه هاروارد را مضحک خوانده است. ترامپ گفته است مسئولان دانشگاه هاروارد به علت این تصمیم باید از خودشان شرمسار باشند.

بیش از یک میلیون دانشجوی بین المللی در آمریکا در حال تحصیل هستند. شماری از اعضای کنگره آمریکا از جمله کامالا هریس، عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از کالیفرنیا و خانم الیزابت وارن، دیگر عضو دموکرات کنگره به همراه شخصیت‌هایی همانند هیلاری کلینتون، وزیر امورخارجه سابق آمریکا، این دستورالعمل دولت ترامپ را بی‌رحمانه و شرم آور توصیف کرده اند. این دستورالعمل دولت ترامپ سبب شکل گیری موجی از نگرانی شدید میان دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در آمریکا شده است.

دانشجویان خارجی نمی‌دانند با این تصمیم ترامپ چه آینده تحصیلی برایشان متصور است آنهم باتوجه به اینکه بیماری کووید-۱۹ دامنگیر همگان شده است و به نظر می‌رسد مدت‌ها ادامه خواهد داشت.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار