شکایت فعالان محیط زیست از دولت آلمان در دادگاه

فدراسیون حفاظت از محیط زیست آلمان به دلیل محقق نشدن اهداف آب و هوایی دولت فدرال در شکایت خود به دادگاه عالی اداری برلین-براندنبورگ خواستار اقدامات سریع در این راستا شده است.

به گزارش ذاکرنیوز به نقل از روزنامه "دی ولت" آلمان، دولت فدرال آلمان چندین بار متوالی اهداف حفاظت از آب و هوا را از دست داده است. اکنون دولت باید به دلیل شکایت محیط بانان در دادگاه حاضر شود. محیط بانان خواستار تصمیم گیری برنامه های اضطراری هستند.

به این ترتیب فدراسیون حفاظت از محیط زیست و طبیعت آلمان (BUND) از دولت فدرال به دلیل عدم دستیابی به اهداف آب و هوایی در زمینه حمل و نقل و ساختمان شکایت کرده است. این خبر را زوددویچه سایتونگ گزارش کرده و اطلاعات مربوطه نیز از خبرگزاری آلمان در دسترس است. BUND در شکایت خود به دادگاه عالی اداری برلین-براندنبورگ خواستار حل و فصل برنامه های اضطراری است که در قانون حفاظت از آب و هوا پیش بینی شده است.

آلمان به هدف خود مبنی بر کاهش 40 درصدی گازهای گلخانه ای تا سال 2020 در مقایسه با سال 1990 بخصوص در سال 2021 دست نیافته بود. طبق محاسبات اولیه اندیشکده Agora Energiewende ، در سال 2022 نیز چنین نخواهد بود. همان‌طور که شورای تخصصی دولت فدرال قبلاً اشاره کرده بود، به‌ویژه در زمینه‌های حمل‌ونقل و ساختمان‌ها خلاهایی در این زمینه وجود دارد. برنامه حفاظت از آب و هوای دولت فدرال، که باید به این موضوع رسیدگی کند، هنوز معلق است.

"اولاف باند"، رئیس BUND، گفت: ما نمی توانیم همچنان شاهد نادیده گرفتن اهداف حفاظت از آب و هوا و اقدامات مؤثر برای حمل و نقل و ساختمان باشیم. اکنون یک تصمیم سیاسی برای ایجاد اقدامات موثر برای حفاظت از آب و هوا لازم است.

وی تاکید کرد: اگر دولت اولاف شولتز از نظر سیاسی توانایی یا تمایل به انجام این کار را نداشته باشد، باید از نظر قانونی موظف به انجام این کار باشد.

 

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار