منابع یمنی خبر دادند؛

شهر «الجوبه» در مارب یمن آزاد شد

منابع یمنی از ادامه پیشروی نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در استان مارب و در اختیار گرفتن کنترل شهر «الجوبه» و مناطق اطراف آن در این استان خبر دادند.

به گزارش ذاکرنیوز ، رسانه‌های یمنی از تداوم پیشروی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در استان مارب خبر دادند.


بر اساس این گزارش، رسانه‌های یمنی اعلام کردند که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در ادامه پیشروی خود در استان مارب، بر شهر الجوبه و مناطق اطراف آن در این استان تسلط یافتند.


منابع یمنی تصاویری از حضور نیروهای ارتش یمن در مرکز الجوبه را منتشر کردند.


طبق این گزارش، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن مرکز شهر الجوبه و مناطق پیرامون آن را تحت کنترل گرفتند و نیروهای وابسته به «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی یمن و حزب الاصلاح وابسته به عربستان هم اقدام به فرار کردند.


این در حالی است که عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن گفت که آزادسازی مارب تأثیرات زیادی روی اخراج اشغالگران و باز ستاندن ثروت‌های نفتی یمن خواهد داشت.


محمد البخیتی در گفتگو با شبکه خبری المیادین تاکید کرد: فرماندهی ائتلاف سعودی در مارب حاضر است و تمام عملیات این ائتلاف از آنجا اداره می‌شود بنابراین آزادسازی مناطق باقی مانده از مارب هدفی مهم است و نقطه تحول و ورود به مرحله جدیدی خواهد بود.


وی افزود: هیمنه هوایی ائتلاف سعودی زیاد به طول نخواهد انجامید و نیروهای مسلح یمن به بهبود توان نظامی خود ادامه می‌دهند.


البخیتی تصریح کرد: ما به تمام کسانی که در کنار ائتلاف می‌جنگند می‌گوئیم که جزو اهداف ما هستند. موازین قوا در حال سنگینی کردن به نفع یمن در مقابل کشورهای متجاوز است و وارد مرحله جدیدی خواهیم شد که مرحله فروپاشی صفوف دشمن است.


عضو شورای سیاسی انصارالله گفت: طرح صنعا همچنان پابرجاست و به عربستان و امارات توصیه می‌کنیم که از این فرصت برای تحقق صلح بهره گیرند چرا که اهداف ما همچنان دفاعی است و مشروعیت نبرد ما در حق دفاع از خود است و همیشه به این صورت ادامه نخواهیم داد و ممکن است اهداف نبرد دچار تغییر شود.


این اظهارات البخیتی در حالی است که سخنگوی نیروهای مسلح یمن پیش از این به تشریح جزئیات عملیات فجر پیروزی در استان مأرب پرداخت و از آزادسازی مساحت گسترده و رسیدن نیروهای یمنی به دروازه‌های این شهر راهبردی خبر داد.


به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن به تشریح جزئیات عملیات فجر پیروزی در استان مأرب پرداخت.


وی افزود: پس از عملیات موفق الباس الشدید، نیروهای مسلح عملیات فجر پیروزی را برای آزادسازی مناطق دیگری از استان مأرب کلید زدند. زیر ضربات رزمندگان یمنی که خداوند آنها را حفظ بفرمائید ده‌ها موضع دشمن فرو ریخت و مزدوران پا به فرار گذاشتند.


سخنگوی نیروهای مسلح یمن با اشاره به عدم تیراندازی به مزدوران و خائنان فراری تاکید کرد: هر مزدوری که فرار کند نیروهای مسلح به او فرصت نجات می‌دهند و این روند به قوت خود باقی است.


وی گفت: نیروهای ما به یاری خداوند موفق به آزادسازی مساحتی بالغ بر ۶۰۰ کیلومتر در جریان عملیات فجر پیروزی شدند. مساحت جغرافیایی میان منطقه آزاد شده در عملیات الباس الشدید تا ورودی‌های شهر مأرب در جریان عملیات فجر پیروزی انجام شد.


سریع اعلام کرد: نیروهای ما به دروازه‌های شهر مأرب از همه محورها رسیده‌اند. نیروهای جان‌برکف ما در حال حاضر در سمت شمال سد مأرب هستند. نیروهای مسلح یمن عزم جدی برای آزادسازی همه اراضی یمن و اعمال حاکمیت ملی و تحقق آزادی و استقلال دارند.


سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد: استقلال یمن جز با بیرون راندن اشغالگران خارجی و پاکسازی اراضی ما از لوث متجاوزان و اتباع آنها رخ نخواهد داد.


وی افزود: جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی بیش از ۹۴۸ حمله هوایی انجام دادند که طی آن منازل شهروندان و راه‌های مواصلاتی مورد حمله قرار گرفت. این حملات شدید هوایی خللی در عزم رزمندگان ما ایجاد نمی‌کند.


یحیی سریع ادامه داد: یگان پدافند ما موفق به سرنگونی چندین هواپیمای جاسوسی از جمله ساخت آمریکا شدند. نیروهای مسلح ما موفق به سرنگونی ۱۱ هواپیمای جاسوسی در جریان عملیات فجر پیروزی شدند. عملیات پدافند هوایی دشمن را به هم ریخت و بسیاری از عملیات هوایی آن‌را ناکام گذاشت. یگان پدافندی ما موفقیت‌های دیگری هم داشتند از جمله مجبور کردن هواپیماها دشمن به فرار. این یگان ۵۱۸ عملیات مقابله داشت.


وی با اشاره به اینکه دوران نقض حریم هوایی و حاکمیت یمن از سوی هواپیماهای دشمن ادامه نخواهد داشت خطاب به مزدوران گفت: شما به دشمنان تکیه کرده‌اید و ما به خدا توکل می‌کنیم. در تاریخ نبردی سراغ ندارید که مزدوران در آن پیروز شده باشند.. نبردی وجود ندارد که بیگانگان مزدوران را برگردانند تا به نام آنها بر ملت آزاده و عزیز و مستقل حکومت کند.


سریع تاکید کرد: یگان موشکی به یاری خداوند ۶۸ عملیات انجام داد و مواضع و پایگاه‌های نظامی دشمن را در جریان عملیات فجر پیروزی هدف قرار داد. یگان موشکی ما ۴۹ عملیات در اراضی اشغالی و ۱۹ عملیات در خاک دشمن انجام داد.


وی گفت: یگان پهپادی ۲۴۵ عملیات انجام داد و دشمن را در خاک خود و مناطق اشغالی یمن هدف قرار داد. ۱۷۰ عملیات برون مرزی و ۷۵ عملیات داخلی و در مناطق اشغال شده انجام شد.


یحیی سریع اعلام کرد: ۳۰۰ خودرو زرهی و نفربر دشمن، ۴ انبار سلاح و ۸۵۰ سلاح دشمن در جریان عملیات فجر پیروزی منهدم، از کار افتاد و به آتش کشیده شد. حدود ۵۶۵۰ نفر از مزدوران در جریان این عملیات کشته و زخمی و اسیر شدند. شمار کشته شدگان دشمن ۱۳۰۰ و زخمی شدگان آن ۴۳۲۰ نفر است و ۳۰ نفر هم به اسارت درآمدند.


وی خطاب به ساکنان شهر مأرب گفت: با ملت و کشور خود باشید و حامی اصول و ارزش‌هایتان باشید که خیانت و مزدوری را رد می‌کند. هیزم نبرد سعودی و اماراتی و دشمنان یمن نباشید. با مردم خود باشید. زمان قیمومیت و تبعیت و سرسپردگی تمام شده است و هم اکنون در آستانه دوره یمن آزاد و مستقل در تمام جغرافیایی آن قرار داریم.


یحیی سریع به مزدوران گفت: امروز از جمهوریت دم می‌زنید و شما جمهوریت را نابود کردید و با فساد و مزدوری و خیانت کشور را به فنا دادید. از جمهوریت دم می‌زنید و مزدور آل سعود هستید.


وی ضمن درخواست از ساکنان مارب برای قرار نگرفتن در کنار متجاوزان و مزدوران از در امان بودن جان و مال آنها خبر داد.


سخنگوی نیروهای مسلح یمن ضمن هشدار به هرگونه اقدام تحریک آمیز و خرابکارانه متجاوزان و خائنان اعلام کرد که مردم مارب این تحرکات را ناکام خواهند گذاشت.


سریع گفت: مارب استان عربستان یا انگلیس یا ایالت آمریکا نیست بلکه استان یمنی است.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار