دیدار سفیر سوریه با نماینده ویژه پوتین

سفیر سوریه در مسکو و نماینده ویژه پوتین دیدار و در مورد اجرای توافقات اخیر رایزنی کردند.

 به گزارش ذاکرنیوز، بشار الجعفری، سفیر سوریه در روسیه و میخائیل بوگدانوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور کشورهای غرب آسیا و آفریقا دیدار و در مورد راه های اجرای توافق‌های اخیر بین دو کشور رایزنی و گفت‌ؤگو کردند.

روزنامه الوطن سوریه به نقل از وزارت خارجه روسیه نوشت که این دیدار شب گذشته صورت گرفت و طی آن، طرفین در مورد توافق‌هایی که در جریان سفر اخیر رئیس جمهور سوریه به مسکو با همتای روس خود داشت، گفت‌وگو و بر اجرای این توافقات تأکید کردند.

بشار اسد سه شنبه هفته گذشته برای سومین بار در طول یک دهه به مسکو سفر کرد و طی آن با پوتین دیدار کرد. طرفین در این دیدار بر تقویت همکاری و روابط دوجانبه تأکید و توافق‌هایی را امضا کردند.

رئیس جمهور سوریه طی این سفر در مصاحبه با رسانه های روسیه در مورد گفت‌‌وگو با همتای ترکیه‌ای خود گفت که هرگونه گفت‌‌وگو مشروط به خروج نیروهای ترکیه و توقف حمایت این کشور از تروریسم است.

بشار اسد در پاسخ به سؤالی درباره احتمال دیدار با اردوغان و حضور در نشست چهارجانبه گفت که اولویت برای سوریه خروج همه نیروهای اجنبی غیرقانونی است؛ این یعنی نیروهای آمریکا و ترکیه.

او ادامه داد: دوم اینکه حمایت از تروریسم متوقف شود که شامل به اصطلاح جبهه تحریر الشام و جبهه النصره می‌شود. پیشنهاد اخیر ترکیه در خصوص نشست چهارجانبه آن هم در سطح معاونان وزرای خارجه این بود که دستور کاری برای دیدار نباشد و از هیچ طرفی هم، پیش شرطی وجود نداشته باشد و انتظاراتی هم نباشد.

رئیس جمهور سوریه افزود: اگر هدفی نیست، پس برای چه دیدار کنیم؟ برای اینکه عکس بگیریم. مسئله خروج نیروهای اجنبی جزو اصول غیرقابل تغییر است که موضوع ملی و نه سیاسی برای سوریه است. اینکه به نشستی برویم که نه میدانیم برای چیست و نه از کم و کیف آن خبر داریم، این خود مشکل است. ما به دنبال این هستیم که برنامه کاری واضحی داشته باشیم.

 

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار