دلارهای ویرانگر

در روزنامه آفتاب یزد روز آمده است: آنانی که برای ناامنی و تخریب عراق، سوریه، لیبی، یمن، مصر، لبنان و...که هم خون، هم نژاد وهم دینشان هستند اینچنین دلارها را هزینه می‌کنند. در صورتی که فرصتی دست دهد با ما چه خواهند کرد.

به گزارش ذاکرنیوز، روزنامه آفتاب یزد دوشنبه ۲۱ مهر، یادداشتی را به قلم فتح الله دهقان، منتشر کرده است که در ادامه گزیده ای از آن را می خوانیم: منطقه خلیج فارس دارای آب و هوائی گرم است. وجود بیابان ها لم یزرع وکویرهای گرم و سوزان نیز از دیگر مشخصات این بخش از کره زمین می باشد. خداوند متعال در این مناطق محروم از آب، جنگل، مرغزار و چمنزار، نعمت ارزشمند نفت را به بندگانش ارزانی داشته است.
تولید و فروش نفت، دلارهای فراوانی را برای حکومت‌های این منطقه به ارمغان آورده است. عقل سلیم حکم می‌کند که این دلارها در جهت رفاه حال مردم هزینه شود. در راستای سفارش‌های خداوند به بشر، ارزش‌های اخلاقی و انسانی در راه رفاه هم نوعان مورد استفاده قرار گیرد. بر اساس اصول درایت، آینده نگری، احساس مسئولیت در قبال نسل‌های آینده که از جمله صاحبان نفت این نعمت خدا دادی هستند، دلارهای نفتی باید در صنایع و کارخانه‌ها و... و. سرمایه‌گذاری شود، موجبات توسعه کشورها را فراهم تا نسل کنونی و آیندگان از آن منتفع شوند.
لازم به ذکر نیست که این منابع محدود هستند. متاسفانه حاکمان منطقه از دلارهایی که باید در جهت رفاه حال مردم این کشورها، منطقه خلیج فارس، خاورمیانه و...استفاده شود را در جهت کشتار، تخریب، نسل کشی و ناامنی بکار میبرند. طالبان، القاعده، داعش و ...که منطقه خاورمیانه و اقصی نقاط عالم را نا امن نموده محصول دلارهای نفتی ویران گر است.


بنا به گواه تاریخ ایران اسلامی، ایرانیان مردم با هوشی هستند. همه و همه باید به این نکته اساسی و حیاتی توجه نمایند، اقتدار ایران نباید شکسته شود. آنانی که برای نا امنی و تخریب عراق، سوریه، لیبی، یمن، مصر، لبنان و...که هم خون، هم نژاد وهم دینشان هستند اینچنین دلارها را هزینه می‌کنند. در صورتی که فرصتی دست دهد با ما چه خواهند کرد. مطمئنا و به ضرس قاطع انها در صورت مساعد شدن شرایط اقیانوسی از دلارها ی ویرانگر را برای ضربه زدن به اقتدار و تخریب ایران هزینه خواهند کرد. از رویدادها و حوادث گذشته این مرز و بوم عبرت بگیریم.
فراموش نکنیم چه انسان های بزرگی در طول تاریخ برای اعتلای ایران از همه چیز خود گذشتند، هستی خود را تقدیم بقای ایران نمودند. جان شیرین خود را فدای این مرز و بوم کردند. با عشق و علاقه به وطن، مسئولیت انسانی، عرق ایرانی، حمیت ملی، وظیفه تاریخی، احساس مسئولیت کنیم. از تاریخ کشورمان و حوادث و رویدادهای جاری پیش رویمان در منطقه خاورمیانه عبرت بگیریم. با اخذ تصمیمات عاقلانه، عملکرد منطقی، بادرایت همراه با آینده نگری در هر حال بکوشیم اقتدار ایران حفظ شود.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار