دستگیری عنصر بارز تروریستی در کرکوک عراق

نیرو‌های پلیس فدرال عراق یکی از عناصر تروریستی که مسئول اطلاعات و مفتی شرعی داعش بود، در استان کرکوک بازداشت کردند.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی دجله، پلیس فدرال عراق از بازداشت یکی از سرکرده‌های بارز گروه تروریستی داعش در استان کرکوک خبر داد.

این مرکز در بیانیه‌ای اعلام کرد: در عملیاتی که با هماهنگی نیرو‌های اطلاعاتی و با نظارت فرمانده تیم لجستیک و بر اساس اطلاعات دقیق به دست آمده، تروریست ملقب به «او قیصر» در منطقه «حی الفیلق» در استان کرکوک دستگیر شد.

در این بیانیه آمده است: این تروریست در زمان اشغال استان کرکوک پست‌های متعددی در گروهک‌های تروریستی داعش از جمله مسئول دادرسی، مفتی شرعی و مسئول اطلاعاتی محور‌های العباسی و تازه را بر عهده داشته است.

بر اساس این بیانیه، پلیس فدرال این عملیات را با هماهنگی نیرو‌های امنیتی در استان کرکوک انجام داد و تروریست مذکور بر اساس ماده ۴ قانون مبارزه با تروریسم تحت پیگرد بوده است و پس از دستگیری برای تکمیل تدابیر قانونی و تحقیقات لازم به مراجع ذیربط ارجاع داده شده است.

«یحیی رسول» سخنگوی فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق، هم روز شنبه اعلام کرد که یکی از سرکرده‌های مهم گروهک تروریستی داعش در عملیاتی کماندویی در شمال این کشور دستگیر شده است.

او در بیانیه‌ای خبری گفت: «یگانی ویژه از سازمان مبارزه با تروریسم عراق، طی یک عملیات کماندویی یک سرکرده مهم گروهک تروریستی داعش را دستگیر کرد. عملیات مذکور به دستگیری «ر. ح» تروریست برجسته‌ای که پیش از این تحت تعقیب دستگاه قضایی عراق در منطقه «وادی زغیتون» در جنوب غرب استان «کرکوک» بود، منجر شد».

پیش از این و در روز جمعه، وزارت کشور عراق از دستگیری «ابواسلام» یکی از سرکرده‌های دیگر داعش در شهر فلوجه خبر داد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار