در چهارمین روز از هفته بسیج اردبیل چه گذشت؟

همزمان با چهارمین روز از هفته بسیج اردبیل برنامه‌های مختلفی در استان اردبیل برگزار شد و طرح‌های مختلفی با محوریت محرومیت‌زدایی به بهره‌برداری رسید.

 به گزارش ذاکرنیوز، همزمان با چهارمین روز از هفته بسیج اردبیل برنامه‌های مختلفی در استان اردبیل برگزار شد و طرح‌های مختلفی با محوریت محرومیت‌زدایی به بهره‌برداری رسید.

خدمت‌رسانی 368 اکیپ بهداشتی و درمانی در مناطق محروم اردبیل

رامین سلطانی رئیس بسیج جامعه پزشکی سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل گفت: در 8 ماه امسال 368 اکیپ بهداشتی و درمانی با حضور در مناطق محروم به هموطنان خدمات درمانی و بهداشتی ارائه کردند.

رئیس بسیج جامعه پزشکی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: از اسفند 98 که استان اردبیل به مانند کشور درگیر بیماری کرونا بود در قالب تفاهم نامه بسیج و دانشگاه علوم پزشکی سعی کردیم تا در کنار مدافعان سلامت باشیم تا در این حوزه نقش‌آفرینی اصلی را در کنترل و مهار بیماری کرونا انجام دهیم.

وی از اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی از 28 آبان سال گذشته خبر داد و خاطر نشان کرد: استان اردبیل جز اولین استان‌های کشور در اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی بود که در این زمینه تاکنون 48 جلسه با حجم کاری بالا و با همراهی مسئولان استان در رده‌های مختلف انجام شده تا در قالب کارگروه‌های تخصصی نظارت، مراقبت، حمایت و آموزش بتوانیم خدماتی را به هموطنان ارائه کنیم.

سلطانی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در قالب اکیپ‌های مراقبتی 247 تیم استانی متشکل از پزشک، 5 پرستار و 10 نفر پیراپزشک و بهیار با حضور در مناطق مختلف به ویژه به شکل محله‌محور و خانه به خانه کنترل بیماری کرونا را در دستور کار قرار داده است.

وی بیان کرد: در اجرای این طرح 98 درصد جمعیت استان از خدمات تیم‌های نظارتی، مراقبتی، حمایتی و آموزشی بهره‌مند شده و سعی و تلاشمان بر این بوده تا آسیب‌های ناشی از بیماری کرونا به حداقل برسد.

سلطانی تهیه و توزیع 750 هزار تراکت، برگه آموزشی و پیک سلامت را به همراه توزیع 25 هزار بسته بهداشتی در سطح استان یادآور شد و ادامه داد: در قالب کارگاه‌های تولید ماسک در اوایل شیوع این بیماری سعی کردیم تا ماسک مورد نیاز هموطنان را در مناطق مختلف تهیه و حتی توزیع رایگان را انجام دهیم.

وی دایر کردن 24 نقاهتگاه با ظرفیت یک‌هزار و 700 تخت را در سطح استان در کنترل این بیماری یادآور شد و اظهار کرد: 24 اکیپ غربالگری پای کار آمدند تا با اعزام تیم‌های تخصصی، فوق تخصصی و عمومی به روستاها و مناطق محروم در خدمت آنها بوده و خدمات متنوعی را ارائه کنند.

برگزاری 70 عنوان ویژه برنامه هفته بسیج در گرمی و انگوت

در ادامه غفور مظفری جانشین فرماندهی سپاه ناحیه شهرستان گرمی گفت: بیش از 70 عنوان ویژه برنامه گرامیداشت هفته بسیج در شهرستان گرمی برگزار خواهد شد.

 جانشین فرماندهی سپاه ناحیه گرمی با اشاره اجرای رزمایش اقتدار بسیجیان در روز سوم آذر در مسجد امام حسین (ع) گرمی، گفت: این مراسم با رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار می‌شود.

مظفری  تصریح کرد: میقات صالحین با حضور حلقات صالحین پایگاه ها در میعادگاه نماز جمع شهرستان گرمی و انگوت در 5 آذر، همایش پیاده‌روی خانوادگی، برگزاری مسابقات جام بسیج در رشته‌های مختلف ورزشی، برگزاری طرح ثامن در بستر فضای مجازی با محوریت روشنگری و بصیرتی و نشست مجازی با محوریت نهضت سواد رسانه‌ای از اهم این برنامه‌ها است.

وی اظهار کرد: از دیگر برنامه‌ها می‌توان به تجلیل از بسیجیان نمونه و فعال علمی و فرهنگی و ورزشی، گشت رضویون در محلات و روستاها، جشنواره جهادگران علم و فناوری با حضور نخبگان علمی و با مشارکت علمی و پژوهشی و عرصه های دانشگاهی شهرستان و مسابقات علمی‌ و فرهنگی با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی اشاره کرد.

توزیع 450 بسته معیشتی در بین مردم پارس‌آباد

حسن نوری فرمانده سپاه پارس‌آباد اظهار کرد: به‌مناسبت هفته بسیج 450 بسته معیشتی در غالب رزمایش جهادگران بسیج سازندگی پارس‌آباد در بین نیازمندان این شهرستان توزیع شده که ارزش ریالی هر بسته 500 هزار تومان بوده و شامل برنج، روغن، لوبیا، ماکارونی، نمک و حبوبات است.

فرمانده سپاه پارس‌آباد اقدامات جهادگران را فقط مختص اقدامات محرومیت‌زدایی ندانست و ادامه داد: جهادگران در عرصه فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و محرومیت‌زدایی فعال بوده و با گذشتن از لذت‌های دنیوی، به کمک نیازمندان رفته‌اند.

فرمانده سپاه پارس‌آباد با اشاره به نقش بسیج در استحکام و ماندگاری نظام مقدس جمهوری اسلامی گفت: تنها انقلابی که در طول تاریخ بعد از درگذشت بنیان‌گذار آن ماندگار ماند، نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده است و این نظام با روحیه بسیجی و استفاده از ظرفیت بسیج به مسیر خود با قدرت ادامه می‌دهد.

نوری ضمن د‌‌عوت از خیرین برای شرکت د‌‌ر کمک مومنانه بیان کرد: برای اجرای کارهای خیر لازم است نگاه بسیجی و جهاد‌‌ی حاکم باشد‌‌ و تنها با این روحیه معنوی می‌توان تاثیرگذار بود‌‌ و خد‌‌ماتی ارزند‌‌ه به جامعه د‌‌اشت به نحوی که گرهی از مشکلات مرد‌‌م باز شود‌‌.

همایش نخبگان علمی بسیج در بیله‌سوار برگزار شد

سرهنگ اختری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بیله سوار گفت :آینده کشور ناظر به نگاه نخبگان خواهد بود و اگر نخبگان به اهمیت تاثیر گذاری خود بر افکار عمومی پی ببرند هرگز از این موهبت الهی غفلت نخواهند کرد.

اختری توجه به مسائل کشور، رشد و پویایی در شرکت‌های دانش‌بنیان و برداشتن موانع را در گرو مسئولیت‌پذیری و تعهد نخبگان توصیف نمود و اظهار کرد: نخبگان می‌توانند با تعلق خاطرشان به این مرز و بوم و با پیشرفتهای برجسته علمی و تحقیقات، پایه‌های تمدن نوین اسلامی را استوار کنند.

اجرای 77 عنوان برنامه هفته بسیج در جعفرآباد

صالح عبدیبخشدار جعفرآباد مغان گفت: 77 برنامه محله محور و مردمی هفته بسیج در سطح جعفرآباد مغان اجرایی می‌شود.

بخشدار جعفرآبادمغان با گرامیداشت هفته بسیج، اظهار کرد: در جنگ هشت ساله دوران دفاع مقدس بسیاری از شهیدان از قشر بسیجی بودند و بسیج همواره در دوران های مختلف انقلاب اسلامی یاریگر مردم و دولت بوده و با تمام توان برای رفع مشکلاتمردم پیشقدم شده است.

بخشدار جعفرآباد با اشاره به اینکه امروز بسیج الگوی مناسبی برای جهان است،تصریح کرد: بسیج در تمامی برهه ها و بحران ها حضور فعالی دارد. و این نیروی انقلابی علاوه بر کشورمان در خارج از مرزهای ایران اسلامی نیز بسیار تاثیرگذار می‌باشد.

صالح عبدی با تاکید بر اینکه تفکر بسیجی به گمراهی کشانده نمی‌شود،خاطرنشان کرد:  اگر در بین اقشار مختلف و دولتمردان این تفکر در زمینه های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی شکل بگیرد، بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: دیدار و تقدیر از خانواده شهدا، فعالان طرح شهید سلیمانی، دیدار باامام جمعه از جمله برنامه های اجرایی هفته بسیج در جعفرآبادمغان می باشد.

عبدی افزود : محرومیت‌زدایی در اولویت‌ برنامه های سپاه قرار دارد که در این راستا از تمامی ظرفیت‌های دولت، خیرین، بسیج و مردم استفاده خواهیم کرد.

برنامه فرهنگی- بصیرتی هفته بسیج در کوثر برگزار می‌شود

سرهنگ محرم پوررحمان فرمانده سپاه ناحیه کوثر گفت: 50 عنوان برنامه در هفته بسیج سال 1400 با شعار بسیج انقلابی و خدمتگزار در این شهرستان پیش بینی شده و اجرا می شود.

وی افزود: هفته مبارک بسیج با اهداف تبیین نقش و جایگاه بسیج در تقویت اقتدار ملی و جلوگیری از نفوذ دشمن، تبیین اقتصاد مقاومتی، معرفی بسیج و احقاق شعار سال در کوثر برگزار می شود.

پوررحمان ادامه داد: بسیج یادگار امام (ره) و شجره طیبه ای است که با فرمان بنیانگذار کبیر انقلاب تشکیل شده و به عنوان بازویی قدرتمند در کنار دولتمردان برای برطرف کردن نیازهای نظام جمهوری اسلامی حضوری فعال دارد؛ طرح حاج قاسم سلیمانی در ایام کرونا و رزمایش های مواسات و همدلی از جمله همیاری بسیج با دولت در راستای خدمات رسانی به مردم است.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار