حمله موشکی انصارالله به پایگاه دولت مستعفی یمن

نیرو‌های انصارالله موشکی را بسوی یک پایگاه نظامی دولت مستعفی یمن شلیک کردند.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، نیرو‌های انصارالله یمن موشکی را بسوی یک پایگاه نظامی دولت مستعفی یمن که مورد حمایت عربستان سعودی قرار دارد در استان مأرب یمن واقع در شمال صنعا شلیک کردند که بر اثر آن، هفت نفر از نیرو‌های هوادار سعودی از جمله بستگان رئیس ستاد ارتش دولت مستعفی یمن کشته شدند.

همچنین گفته شده «صغیر بن عزیز» رئیس ستاد ارتش دولت مستعفی یمن توانست از این حمله جان سالم به در ببرد.

این حمله پس از به اتمام رسیدن آتش بس یکماهه‌ای صورت گرفت که در تاریخ ۲۴ آوریل از سوی ائتلاف سعودی اعلام شده بود.
طبق اعلام خبرگزاری رویترز، نیرو‌های انصارالله یمن همچنان به پیشروی خود بسوی شهر مأرب ادامه می‌دهند که این مسأله سبب شده تا ائتلاف متجاوز سعودی دست به بمباران‌های هوایی بزند.

گفتنی است سازمان ملل متحد در ظاهر تلاش دارد تا مذاکراتی را میان طرف‌های درگیر در بحران یمن بصورت غیر مستقیم برقرار کند تا از این طریق، آتش بسی دائمی ایجاد شود.

این درگیری‌ها در حالی است که شیوع کرونا در مناطق مختلف جهان سبب شده تا یمن نیز از همه گیری این ویروس بی نصیب نماند. دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد روز جمعه اعلام کرد ویروس جدید کرونا در حال شیوع در مناطق مختلف یمن هست؛ کشوری که ظرفیتی اندک در زمینه آزمایش داشته و ساکنان آن از سوء تغذیه و از پایین‌ترین سطح ایمنی در برابر بیماری در جهان برخوردار هستند.

یمن اکنون میان نیرو‌های دولت مستعفی این کشور که مورد حمایت عربستان قرار دارد از یکسو و نیرو‌های مقاومت که در شمال این کشور مستقر هستند، تقسیم شده است.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار