جشنوارۀ مطبوعات برگزار می‌شود یا نه؟

معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان توضیحاتی دربارۀ آخرین تصمیمات این اداره کل برای برگزاری مراسم روز خبرنگار و جشنواره مطبوعات، به بند «ل» مادۀ ۱۳۹ قانون مالیات نیز اشاره کرد و گفت: گرفتن مالیات از خبرنگاران قانونی نیست.

اصغر مختاری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بیشتر برنامه‌های فرهنگی هنری کشور و نه‌تنها کشور، بلکه کل کره زمین به خاطر ویروس منحوس کرونا به‌هم‌خورده است اما با توجه به اینکه اصحاب رسانه از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند، بر آن شدیم از ۱۷ مرداد که در تقویم ما، روز خبرنگار نام‌گذاری شده به‌سادگی عبور نکنیم و برای فراموش‌نشدن فعالیت سترگ این عزیزان، کاری انجام بدهیم.

وی ادامه داد: طی جلساتی که هم در داخل اداره با حضور کارشناسان و هم بیرون، با حضور اصحاب رسانه داشتیم، به این نتیجه رسیدیم که حتماً باید برنامه تقدیر از خبرنگاران در روز خبرنگار انجام شود و اگر امکان برگزاری به شکل حضوری نیست، آن را به‌صورت غیرحضوری در فضای مجازی برپا کنیم.

معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: در همین راستا تقدیرنامه‌هایی صادر و از زحمت کسانی که در پیشانی این حوزه خدمت می‌کنند، قدردانی خواهد شد.

مختاری دربارۀ آخرین تصمیمات برای برگزاری جشنوارۀ مطبوعات استان اصفهان گفت: جشنواره مطبوعات احتمالاً به‌صورت تک‌موضوعی و با تکیه بر مسائل روز اواخر سال جاری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به بند ل مادۀ ۱۳۹ قانون مالیات‌های مستقیم اظهار کرد: طبق این بند فعالیت‌های انتشاراتی و مطبوعاتی و قرآنی (دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دستگاه‌های ذی‌ربط) فرهنگی و هنری که به‌موجب مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می‌شوند، از پرداخت مالیات معاف است و به همین دلیل کسر مالیات از حق التحریر یا حقوق خبرنگاران قانونی نیست.

انتهای پیام

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار