تصویب توافق فرهنگی ایران و قطر در مجلس وزرای قطر

مجلس وزرای قطر برنامه توافق فرهنگی بین ایران و قطر برای سال‌های 2022و 2023 را تصویب کرد. این برنامه در پی حضور قطر در نمایشگاه کتاب تهران به‌عنوان میهمان ویژه به تصویب رسید.

 به گزارش ذاکرنیوز به نقل از ستاد خبری سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، این موافقتنامه مشتمل بر یک مقدمه و ده ماده است و به منظور تحکیم و گسترش روابط بین دو کشور تصویب شده است.

بر اساس این توافقنامه طرفین جهت گسترش و تحکیم روابط فرهنگی فیمابین در کلیه ‌زمینه‌های فرهنگی و هنری براساس حق یکسان و احترام کلیه قوانین و مقررات داخلی‌ جاری در هر یک از دو کشور اقدام می‌کنند.

دیدارهای متقابل هیأت‌های فرهنگی و گروه‌های هنری ملی و سنتی جهت ارائه‌ هنر خود، در کشور طرف متعاهد، دیدارهای متقابل مسئولان، کارشناسان و پژوهشگران ذی‌ربط به مسائل ‌فرهنگی، هنری و میراث فرهنگی، حفظ حقوق مالکیت فکری مؤلفین براساس قوانین و مقررات جاری دو کشور بخش مهمی از این توافق فرهنگی محسوب می‌شود.

علاوه بر مبادله اطلاعات فرهنگی، کتاب، منابع علمی، فرهنگی و انتشاراتی در‌ رشته‌های مختلف علوم، تنظیم جشنواره‌ها و هفته‌های فرهنگی هنری و همایش‌های ادبی گوناگون و‌ نمایشگاه‌های هنرهای تجسمی و صنایع دستی سنتی میان طرفین، ترجمه و انتشار مطبوعات فرهنگی و کارهای هنری برتر که در هر دو کشور‌ تولید می‌شود، با رعایت قوانین و مقررات جاری در هر یک از آنها بخش‌هایی دیگر از این توافق است.

سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ویکم اردیبهشت ماه آغاز شده و تا سی‌ویکم اردیبهشت ماه 1401 در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir  برگزار است.

 

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار