آخرین اخبار نبرد مارب؛

تسلط نیروهای صنعا بر ۲ منطقه مشرف به سد مارب

نبرد سنگینی میان نیروهای صنعا و عبد ربه منصور هادی در استان مارب جریان دارد و نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن بر مناطق الراک و قاع المنجوره مشرف به سد مارب از سمت غرب مسلط شده اند.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از خبرگزاری مهر، شبکه المیادین گزارش داد: نبرد سنگینی میان نیروهای صنعا و عبد ربه منصور هادی در استان مارب جریان دارد و نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن بر مناطق الراک و قاع المنجوره مشرف به سد مارب از سمت غرب مسلط شده اند.

منطقه الطلعه الحمراء در صرواح در غرب مارب شاهد درگیری های سنگین میان نیروهای صنعا و نیروهای هادی است که جنگنده های سعودی پوشش هوایی گسترده از این مزدوران به عمل آورده  و به بمباران گسترده نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن پرداخته است.

خبرنگار المیادین گزارش داد: نیروهای عبد ربه منصور هادی امروز دوشنبه تجهیزات و ادوات خود را از منطقه راهبردی الطلعه الحمرا خارج کرده اند و جز شمار معدودی از این نیروها باقی نمانده استنیروهای عبد ربه منصور هادی امروز دوشنبه تجهیزات و ادوات خود را از منطقه راهبردی الطلعه الحمرا خارج کرده اند و جز شمار معدودی از این نیروها باقی نمانده است.

طبق این گزارش؛ نبردی سنگین میان طرفین در ناحیه جنوبی صرواح پس از اینکه نیروهای صنعا بر مناطق الراک و قاع المنجوره مشرف به سد مارب مسلط شدند، جریان دارد.

در حالی که نیروهای هادی از دفع حمله نیروهای صنعا سخن به میان آوردند اما منابع محلی اعلام کردند که ارتش و کمیته های مردمی یمن منطقه هیلان را به کنترل خود درآورده اند. جبهه الکساره هم به کنترل نیروهای صنعا درآمده و فقط جبهه المشجح مانده است که درگیری در این منطقه جریان دارد.

منابع یمنی از پیشروی های برق آسای ارتش و کمیته های مردمی یمن در جبهه مارب خبر دادند و اعلام کردند که نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن موفق به اسارت یک گردان کامل وابسته به نیروهای حزب الاصلاح با همه تجهیزات نظامی در استان مارب شده اند.

بر اساس این گزارش؛ این گردان کامل جمعی تیپ ۱۱۷ پیاده نیروهای عبد ربه منصور هادی، وابسته به آل سعود بود که به دنبال پیشروهای برق آسای ارتش و کمیته های مردمی یمن در مارب تسلیم شده اند.

تسلیم این گردان نظامی اوج فروپاشی نیروهای وابسته به عبد ربه منصور هادی در جبهه های مارب و دستاورد بزرگ نیروهای صنعا در جبهه شهر مارب به عنوان آخرین کانون حزب الاصلاح را نشان می دهد.

منابع یمنی از هزاران داعشی که به سرکردگی ابوالعباس الجزائری به منطقه الجوبه در استان مارب برای کمک به مزدوران آل سعود وارد شده اند، خبر دادند.

این در حالی است که نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن با بلندگو از نیروهای مزدور ریاض خواسته اند که خود را تسلیم کنند یا عقب بنشینند تا خون آنها ریخته نشود.

همزمان ساکنان جنوب یمن از اینکه ساکنان جنوب یمن برای جنگ به نفع نیروهای حزب الاصلاح وارد جنگ شوند مخالف هستند. 

مقامات جنوب یمن تاکید دارند که هیچ نیرویی از جنوب برای کمک به نیروهای عبد ربه منصور هادی عازم جبهه های مارب نخواهد شد زیرا این نیروها باید از جنوب یمن محافظت کنند نه اینکه در جنگ هایی که به آنها ربطی ندارد، وارد شوند.

یکی از فعالان رسانه جنوب یمن هرگونه ورود نیروهای جنوب یمن به مارب را تکذیب کرد و هدف از اخبار منتشر شده را بالابردن روحیه نیروهای عبد ربه منصور هادی دانست.

در رسانه ها و شبکه های اجتماعی هم از ساکنان جنوب یمن خواسته شده است که به جنگ مارب وارد نشوند زیرا ارتباطی به جنوبی ها ندارد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار