اردوغان:

ترکیه به حمایت از فلسطین ادامه خواهد داد

رئیس جمهور ترکیه در پیامی به سی و هفتمین نشست وزرای کمیته دائمی همکاری های اقتصادی و تجاری سازمان همکاری اسلامی اعلام کرد که کشورش به حمایت از فلسطین ادامه خواهند داد.

 به گزارش ذاکرنیوز به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در پیامی ویدئویی به سی و هفتمین نشست وزرای کمیته دائمی همکاری های اقتصادی و تجاری سازمان همکاری اسلامی اعلام کرد: مصمم به ادامه حمایت از مسئله فلسطین هستیم. به عنوان کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی، همه باید از تمامی اقداماتی که موجب کم اهمیت شدن مساله فلسطین می‌شود، دوری کنیم.


اردوغان ضمن انتقاد ازشهرک‌سازی‌های غیرقانونی رژیم صهیونیستی ادامه داد: ما باید سیاست های اسرائیل در راستای شهرک سازی غیرقانونی، تخریب، کوچ اجباری، مصادره و تخلیه در قدس شرقی و کرانه باختری را متوقف کنیم.


وی در پیام خود با بیان اینکه برقراری صلح و ثبات پایدار در افغانستان آرزوی مشترک همگان است، گفت: این وظیفه برادری ما در برابر مردم افغانستان است. باید در کنار مردم افغانستان که ۴۰ سال است با جنگ و درگیری، تروریسم و اشغال دست و پنجه نرم می‌کنند، باشیم. ادامه کمک‌های بشردوستانه به افغانستان که با شرایط دشوار زمستان مواجه هستند باید در اولویت ما باشد. به نظر من همه به عنوان کشورهای اسلامی باید در خط مقدم این تلاش‌ها باشیم.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار