ترور شهید سلیمانی را هرگز فراموش نخواهیم کرد

امام‌جمعه قم گفت: ملت ایران و عراق هرگز ترور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را فراموش نمی‌کند و جمهوری اسلامی ایران قطعاً ضربه متقابل را به آمریکایی‌ها خواهد زد.

آیت‌الله سید محمد سعیدی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مصلی قدس، با اشاره به سالروز شهادت زائران خانه خدا در جمعه خونین سال 66 را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: با اینکه با توجه به آیات قرآن، پایه برائت این است که از دشمنان باید اعلام برائت کرد اما عمال آل سعود زائران خانه خدا را در حرم امن الهی به گلوله بستند و عده زیادی را به شهادت رساندند.

تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) سپس سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در کشور را موردتوجه قرار داد و گفت: درواقع پنجم مردادماه یوم الشکر است که نماز جمعه در تحکیم دین مبین اسلام در این روز  تأسیس شد.

وی با اشاره به هفتم مرداد سالروز شهادت امام محمد باقر(ع) ابراز کرد: این امام بزرگوار آخرین امامی است که صحنه‌های عاشورا و ظلم به اهل‌بیت(ع) را مشاهده کرده‌اند، آن حضرت به جابر می‌فرمایند: اگر کسی اطاعت خدا را نکند و دچار عذاب الهی شود حجتی ندارد و هرکس مطیع خدا باشد دوست ما بوده و هر کس با خدا دشمنی کند دشمن اهل‌بیت(ع) است.

سعیدی خاطرنشان کرد: کسانی که دم از ولایت اهل‌بیت(ع) می‌شوند دروغ گفته و دست به اختلاس و فساد می‌زنند طبق روایت امام باقر(ع) دوست اهل‌بیت(ع) نبوده و دشمن آنان هستند.

امام‌جمعه قم نهم مرداد روز نهم ذی‌الحجه  تحت عنوان عرفه را موردتوجه قرار داد و عنوان کرد: این روز، روز شناخت و ادراک هر چه بیشتر نعمت‌های خداوند است، یکی از روزهای خدا و ایام‌الله محسوب می‌شود، نباید از این روز غفلت کرد و باید برای فرج حضرت ولیعصر(عج) دعا کرد.

وی در ادامه با اشاره به دیدار نخست‌وزیر عراق با مقام معظم رهبری ابراز کرد: این دیدار حاکی از اهمیت روابط عمیق، راهبردی و میزان تأثیر علاقه و عشق دو ملت نسبت به یکدیگر بوده و نقش مرجعیت آیت‌الله سیستانی و تقویت نیروهای حشدالعبی است.

سعیدی بازگشایی بیشتر گذرگاه‌های مرزی را گامی مثبت در راستای توسعه و گسترش روابط ایران و عراق دانست و گفت: این گسترش روابط دشمنانی نیز دارد که به قول رهبر کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند کند، راهبرد مقاومت فعال چاره کار در برابر آمریکای پلید و تروریست است و در برابر هر اقدام تروریستی باید منتظر ضربه سخت و سنگین دنیای اسلام و مسلمین باشد.

امام‌جمعه قم خاطرنشان کرد: ملت ایران و عراق هرگز ترور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را فراموش نمی‌کند و جمهوری اسلامی ایران قطعاً ضربه متقابل را به آمریکایی‌ها خواهد زد.

وی تأکیدکرد: آنچه در روابط جمهوری اسلامی ایران بسیار حائز اهمیت است امنیت، عزت و بهبود شرایط منطقه‌ای کشور عراق است.

تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) سپس به پیامدهای منفی و مثبت ویروس کرونا اشاره و تأکید کرد: چنانچه واقع‌بینانه به موضوع ویروس کرونا دقت شود اتفاقات خوبی بوده که به‌واسطه شیوع این ویروس در کشور ایجاد شده است.

وی ادامه داد: تمرین عملی و آمادگی بخش بهداشت در برابر جنگ بیولوژیکی و تقویت اصل همدلی در عملکرد مردم و مسئولان، استفاده از مشارکت مردمی در مواجهه با بحران‌های گوناگون و  استفاده بهینه از ظرفیت‌های نیروهای نظامی از جمله دستاوردهای مقابله با این ویروس در کشور هستند.

سعیدی تأکید کرد: در جریان مبارزه با ویروس کرونا ثابت شد که اگر بخش تولید با روحیه انقلابی و عملکرد جهادی وارد کار شوند و دولت نیز همراهی کند؛ هم رونق و هم جهش تولید محقق می‌شود.

امام‌جمعه قم عنوان کرد: درمان خانگی و شهری، ظهور و بروز خلاقیت در ضدعفونی کردن وسایل خانگی، تولید ماسک خانگی، کاهش محسوس میزان مصرف بنزین، کاهش آلودگی هواو بهبود شرایط محیط‌زیست در ردیف پیامدهای جانبی این رخداد قرار دارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سوق یافت قلب‌ها به‌سوی دین و ارزش‌های اخلاقی و تحکیم محبت و کمک مؤمنانه به اقشار محروم و گذشتن از آرم‌ها و پرداختن به آرمان‌ها از دیگر دستاوردهای این رخداد هستند که باید موردتوجه قرار گیرد.

انتهای پیام

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار