ترامپ، بدنام‌ترین رئیس جمهوری تاریخ آمریکا

تهران-ایرنا- در فاصله کمتر از دو ماه به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد «دونالد ترامپ» به عنوان بدنام‌ترین رئیس‌جمهوری تاریخ آمریکا شناخته می‌شود.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از ایرنا، در بسیاری از کشورهای غربی، آمریکا از هر زمان دیگری منفورتر بوده و بی اعتمادی به رئیس جمهوری این کشور به اوج خود رسیده است. در این میان آلمانی ها به ولادیمیر پوتین و شی جین پینگ بیش از ترامپ اعتماد دارند. این در حالی است که «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان از شهرت بین المللی بالایی برخوردار است.

نشریه دی ولت آلمان امروز (سه شنبه) در گزارشی نوشت: چند هفته قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، شهرت ایالات متحده در تعدادی از کشورهای غربی به بدترین سطح طی دو دهه گذشته رسیده است. شهروندان این کشورها شاهد اقدامات رقت بار دونالد ترامپ و مدیریت ناکارآمد وی در بحران کرونا هستند.

بر اساس نتایج نظرسنجی موسسه پیو (Pew) از شهروندان ۱۳ کشور غربی که در دسترس این نشریه آلمانی قرار گرفته، در مجموع ۱۳ هزار و ۲۷۳ بزرگسال در بلژیک، دانمارک، آلمان، فرانسه، انگلیس، ایتالیا، هلند، سوئد، اسپانیا، استرالیا، ژاپن، کانادا و کره جنوبی مورد سوال قرار گرفته اند.

در مقایسه با سال گذشته، اعتبار ایالات متحده به طور قابل توجهی آسیب دیده و بین ۱۲ تا ۲۷ درصد کاهش یافته است. این نظرسنجی نشان می دهد اعتبار ایالات متحده در ۲۰ سال گذشته در پایین ترین حد خود قرار گرفته است به طوری که فقط ۴۱ درصد انگلیسی ها و ژاپنی ها تصویری مثبت از ایالات متحده آمریکا دارند. برای کانادایی ها این میزان ۳۵ درصد و برای فرانسوی ها تنها ۳۱ درصد است.

در همین حال در بین آلمانی ها، فقط ۲۶ درصد نظر مثبت به ایالات متحده دارند. این در حالی است که آخرین بار در مارس ۲۰۰۳، با شروع جنگ عراق، این میزان به ۲۵ درصد رسیده و بدترین رکورد بوده است. در آن زمان، برخلاف انگلیس، لهستان و اسپانیا، آلمان در جنگ تحت رهبری آمریکا شرکت نکرد. از ۱۳ کشوری که اکنون مورد بررسی قرار گرفته اند، اکثریتشان به جز کره جنوبی نظر منفی در مورد آمریکا دارند.

دلیل اصلی از بین رفتن اعتبار آمریکا، مدیریت ناکارآمد مبارزه با بحران کرونا است که تاکنون منجر به مرگ ۲۰۰ هزار و آلودگی ۶.۵ میلیون نفر در ایالات متحده شده است. در این میان تنها ۱۵ درصد از کل پاسخ دهندگان از عملکرد دولت ترامپ دفاع کرده اند. آلمانی ها حتی کمتر از متوسط کل بوده و فقط ۹ درصد آنها مدیریت بحران در واشنگتن را قابل دفاع می دانند.

در بین سران دیگر کشورها نیز مرکل صدراعظم آلمان (با ۷۶ درصد) بالاترین میزان اعتماد را در میان پاسخ دهندگان در ۱۳ کشور دارد و پس از آن امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه (با ۶۴ درصد) قرار دارد.

اکثر افراد مورد سوال شکست دونالد ترامپ در انتخابات را پیش بینی می کنند به طور متوسط، از هر ۶ نفر فقط یک نفر او را رئیس جمهوری بعدی آمریکا می داند. در ۱۳ کشور جهان او به طور متوسط ‌کمتر از ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و شی جین پینگ رئیس جمهوری چین محبوبیت دارد. از این لحاظ بلژیکی ها (۹ درصد) کمترین اعتماد به ترامپ را دارند و پس از آنها دانمارکی ها، آلمانی ها (هر کدام ۱۰ درصد) و فرانسوی ها (۱۱ درصد) قرار دارند.

ترامپ در ژاپن بالاترین رتبه تایید را دارد، جایی که از هر چهار نفر یک نفر از او دفاع می کند. انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در حالی در تاریخ ۳ نوامبر (۱۳ آبان) برگزار می شود که نظرسنجی های داخلی نشان می دهد «جو بایدن» نامزد دموکرات ها در بسیاری از ایالت های از ترامپ پیش است.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار