بلاروس و سوریه ۶ توافقنامه همکاری امضا کردند

سوریه و بلاروس شش توافقنامه و یادداشت تفاهم در زمینه های مبادلات تجاری، آموزشی، مسکن، حمل و نقل، صنعت و گمرک امضا کردند.

به گزارش ذاکرنیوز  به نقل از سانا، سوریه و بلاروس شش توافقنامه و یادداشت تفاهم در زمینه های مبادلات تجاری، آموزشی، مسکن، حمل و نقل، صنعت و گمرک امضا کردند.


حسین عرنوس نخست وزیر سوریه اعلام کرد: بلاروس یک کشور دوست است که با آن روابط نزدیک و تاریخی مبتنی بر احترام متقابل، ارزش‌ها، اخلاق و اشتیاق به کار مشترک داریم. شماری از فرمول های همکاری در زمینه های مبادلات تجاری، آموزش، مسکن، حمل و نقل، صنعت، گمرک و سایر بخش های حیاتی امضا شده است که باعث افزایش ارتباط اقتصاد دو کشور می شود. افزایش همکاری‌ها در بخش توسعه اجتماعی، فرهنگی و علمی با هدف بهره‌گیری از سرمایه انسانی دو کشور دوست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


از سوی دیگر رومن گلاوچنکو، نخست وزیر بلاروس گفت: دیدار در سطح بالایی از تفاهم بین دو هیئت بود و ما اولین گام ها را برای ایجاد روابط دوجانبه برداشتیم.توافقنامه همکاری بین دو کشور افق های جدیدی را برای تحکیم روابط فراهم می کند و همه زمینه های همکاری به ویژه در زمینه تامین مواد کشاورزی و صنعتی بلاروس به سوریه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


وی تاکید کرد که بلاروس برنامه ای برای پذیرایی از تعدادی از کودکان سوری در سال آینده به عنوان بخشی از همکاری در زمینه بشردوستانه و توسعه روابط اجتماعی دارد و به حمایت از سوریه در تمام موارد ضروری ادامه خواهد داد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار