ایران کریدور صادرات غلات روسیه می‌شود

رئیس انجمن غلات ایران گفت: با تکمیل مسیر ریلی شمال- جنوب ایران حجم تجارت ایران و روسیه افزایش می‌یابد و ایران نیز مسیر صادرات از دریای خزر می‌شود.

به گزارش ذاکرنیوز، اظهار داشت: وضعیت تجارت ایران با روسیه در زمینه غلات و سایر زمینه ها پایدار و در دو سال اجرا رشد زیادی داشته است.

وی افزود: مشکلات زیرساختی نیز برای توسعه تجارت دو کشور ایران و روسیه وجود دارد اما این مشکلات در حال مرتفع شدن است.

 رئیس انجمن غلات ایران ادامه داد: ترکیه با روسیه کانال امنی برای تجارت با یکدیگر در نظر گرفته است تا غلات روسیه از این مسیر به دیگر کشور ها صادر شود؛ فعالیت ایران نیز به این شکل در حال افزایش است و از مسیر دریای خزر این عمل انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه زیر ساخت های دریایی برای توسعه تجارت توسط دو کشور در حال ایجاد است تصریح کرد: روسیه همچنین نگاهی مانند ترکیه به ایران دارد که با تکمیل مسیر ریلی جنوب به شمال می تواند حجم بیشتری از غلات را از مسیر ایران صادر کند.

زیر ساخت‌های بندری روسیه ضعیف است

زرگران با اشاره به مشکلات زیرساختی موجود در مسیر تجاری دریای خزر گفت: کشتی های مورد استفاده در مسیر دریای خزر برای تجارت ایران و روسیه تعداد کمی هستند و از طرفی فرسوده بوده و ظرفیت بار کمی دارند.

وی افزود: زیر ساخت های بندری روسیه در مقایسه با ایران ضعیف است و ایران در این زمینه توسعه یافته‌تر است. این کشور در تلاش برای رفع مشکلات بندری خود است.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اینکه میانجیگری ترکیه برای صادرات غلات روسیه در مسیر دیگری قرار دارد؛ ادامه داد: با توجه به گسترده بودن کشور روسیه، از مسیرهای دریایی سیاه و دریایی آزوف برای تجارت به بخشی از دنیا استفاده می‌کند و از مسیر دریای خزر نیز برای تجارت با ایران و سایر کشور ها بهره می‌گیرد.

زرگران گفت: تکمیل کریدور ریلی شمال- جنوب در ایران باعث می‌شود حجم صادرات غلات روسیه از مسیر ایران افزایش یابد همچنین کشتی‌ها در مسیر برگشت به روسیه کلینکر و سیمان حمل خواهند کرد.

وی همچنین تاکید کرد که روسیه به عنوان بزرگترین صادر کنندگان غلات و روغن در دنیا، منبع مناسبی برای تامین نیاز های وارداتی ایران در این زمینه است.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار