جانشین دبیرکل بیداری اسلامی:

امروز بشریت مدیون مقاومت است

زنجان-جانشین دبیرکل بیداری اسلامی گفت: امروز بشریت و جهان اسلام مدیون انقلاب، مقاومت و شهدای مقاومت است.

به گزارش ذاکرنیوز، حسین اکبری شامگاه پنج شنبه در همایش بین‌المللی ذوالفقار حزب‌الله لبنان (شهید سید مصطفی بدرالدین) از فرماندهان شاخه نظامی حزب‌الله لبنان که در گلزار شهدای زنجان برگزار شد، به بیان نقش بین‌المللی حزب‌الله لبنان پرداخت و افزود: برای بیان این نقش ابتدا باید انقلاب اسلامی ایران را که امام راحل با دمیدن نور، حزب‌الله را به وجود آوردند، معرفی کنیم و برای معرفی انقلاب اسلامی ایران نیز باید به منشأ و اساس آنکه عاشورا است، بازگردیم.


وی تصریح کرد: امروز در شرایطی قرار داریم که اگر بخواهیم به متغیرهای زمان اشاره کنیم، آن وقت قادر خواهیم بود که نقش و جایگاه حزب‌الله لبنان که نقطه عطفی از خود در تاریخ به جا گذاشته است را بیان کنیم.


این مسئول با یادآوری اینکه کشورهای غربی بعد از جنگ جهانی اول، همه کشورهای اسلامی را اشغال کردند، ادامه داد: به طوری که هیچ کشور مستقل اسلامی در کره زمین وجود نداشت و نتیجه آن اشغال فلسطین، تشکیل اسرائیل غاصب و سلطه انگلیسی‌ها بر جهان اسلام بود.


وی یادآور شد: انگلیسی‌ها نقشه خود را در خصوص کشورهای اسلامی به گونه‌ای ترسیم کردند که بین مسلمانان اختلاف بوده و هر زمان که اراده کنند، فتنه و اختلاف را بین مسلمانان دامن بزنند و به اصطلاح خودشان از خطر اسلام در امان باشند و بتوانند بر جهان حکومت کنند.


اکبری اظهار کرد: وقتی جنگ جهانی دوم اتفاق افتاد، دو ابرقدرت به نام‌های اتحاد جماهیر شوروی و امپریالیسم آمریکا تشکیل شد که هر دو ابرقدرت برای تصرف جهان در یک نقطه اشتراک داشتند و آن مخالفت با دین بود. هر دو دین‌ستیز بوده و در همان زمان مرگ ایدئولوژی را جشن گرفتند.


انقلاب اسلامی سدی در مقابل اسرائیل شد


جانشین دبیرکل بیداری اسلامی متذکر شد: بعد از مدتی که مسلمانان تلاش کردند عزت از دست رفته خود را پس گرفته و حق خود را بگیرند، در چند جنگ بزرگ مقابل رژیم صهیونیستی شکست خوردند تا در نهایت و در جنگ ۱۹۸۲، رژیم صهیونیستی لبنان را اشغال کرد.


وی بیان کرد: اراده خداوند بر این شد که انقلاب اسلامی به وقوع بپیوندد. امام راحل در ابتدای انقلاب اسلامی شعار «نه شرقی، نه غربی» را با اقتدار سر دادند و سؤالی در دنیا مطرح شد مبنی بر اینکه اسلام و دین قرار است در دنیا میدان‌دار حکومتی شود که همه قدرت‌های بزرگ جهان مخالف دین‌داری هستند.


این مسئول با اشاره به اینکه هیچ کشوری از انقلاب اسلامی ایران پشتیبانی نمی‌کرد، عنوان کرد: این در حالی است که انقلاب اسلامی تجربه گذشته را نداشته و از امکانات و تجهیزات نظامی لازم نیز برخوردار نبود و مهم‌تر از همه اینکه در معرض تهدید آمریکا قرار دارد. به طور کلی انقلاب اسلامی ایران از هر حیث مورد تهدید قرار گرفت اما امام خمینی (ره) محکم و قوی در برابر همه این سختی‌ها ایستادند.


وی با بیان اینکه امام راحل به جای اینکه آمریکا را به عنوان یک ابرقدرت و قدرت برتر دنیا نگاه کنند، به عنوان یک جبهه واحد تکلیف، خود را با آمریکا و شوروی مشخص کرده و جبهه حق را تشریح دادند، خاطرنشان کرد: جبهه حق با مؤلفه‌های حق و به اعتبار ارتش‌هایی که در عاشورا زنده شد و با حضور بسیج و اندیشه بسیجی احیا شد و در مقابل جبهه باطل ایستاد و توانست با مقاومت خود، همه توطئه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی را در داخل کشور برهم بزند.


اکبری با یادآوری اینکه این نوع نگاه به کل دنیا تعمیم داده شد و امروز این جبهه حق تشکیل شده و می‌تواند بشریت را نجات دهد، گفت: نمونه اول جبهه حق بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، جریان حزب‌الله بود که تعدادی از جوانان حزب‌اللهی تابع ولایت‌فقیه که نه کشور، نه دولت، نه ارتش و نه سلاح مدرن و امکانات پیشرفته داشتند، توانستند اسرائیل را از سرزمین خود برانند.


وی افزود: اسرائیل قبل از این شکست بزرگ، مدعی بود که بر مسلمانان چیره شده و بر آنان برتری داشته، به همین خاطر آن‌ها انسان‌های برگزیده هستند و سرزمین‌شان نیز مقدس است و این به عنوان یک اندیشه در ذهن صهیونیست حک شد که مسلمانان و دیگران باید در خدمت آن‌ها بوده و به آنان خدمت کنند، چون آن‌ها به عنوان ملت یهود، انسان‌های برتر و برگزیده هستند.


این مسئول ادامه داد: وقتی حزب‌الله، اسرائیل را فروپاشید، این سوال مطرح شد که انسان‌های برگزیده و سرزمین مقدس کجا رفتند و هنوز هم در این تفکر هستند که دلایل شکست از حزب‌الله چیست، به همین خاطر در صدد برآمدند تا شش سال بعد از این شکست بزرگ، حزب‌الله را تسخیر کرده و این شکست مفتضحانه را جبران کنند.


جانشین دبیرکل بیداری اسلامی با اشاره به اینکه اسرائیل سال ۲۰۰۶ میلادی جنگ ۳۳ روزه با همه امکانات، تجهیزات و پشتیبانی‌های مالی، نظامی، امنیتی و اطلاعاتی وارد صحنه جنگ با لبنان شد، اما شکست خوردند، تصریح کرد: این به خاطر آن بود که معادلات عوض شد. حال این سوال مطرح بود که چرا جهان اسلام با یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون نفر شکست خوردند اما حزب‌الله دوباره این عزت اسلامی را احیا کرد، چون حزب‌الله در جبهه حق قرار داشت و اسرائیل به همراه آمریکا و کشورهای مزدور آمریکا و اسرائیل در جبهه باطل بودند و خداوند وعده داده است که جبهه حق پیروز خواهد شد.


وی با بیان اینکه خداوند حزب‌الله را به عنوان یک نمونه تعداد اندکی از جوانان مؤمن در مقابل اسرائیلی که قدرتش به مراتب بیشتر از گذشته و آمریکایی که سلطه‌اش نسبت به گذشته فزونی داشت، قرار داد، بیان کرد: با این وجود حزب‌الله توانست هیمنه پوشالی اسرائیل را فرو بپاشد تا درسی برای همه بشریت شود که حزب‌الله به اعتبار قرآن، به اعتبار اندیشه بسیجی، با شعار شهادت‌طلبانه و پیروی از ولایت‌فقیه، جبهه حق را تشکیل داده است.


اکبری با اشاره به اینکه این سوال در دنیا مطرح شد که اسلام و دین می‌تواند کارآمد و راه نجات همه بشریت بوده و همه معادلات نظامی، تئوری‌ها و اندیشه‌هایی را که غربی‌ها به خورد دیگران داده و خود را برتر معرفی کردند را بشکند، اضافه کرد: بنابراین اسلام نسخه لازم را برای انجام چنین کاری دارد، تنها تفاوتش در این است که آن روز کشورهای عربی و اسلامی دنبال ناسیونالیستی، قومی – عربی و … بودند و در جبهه حق قرار نداشتند، به همین خاطر در مقابل جبهه باطل شکست خوردند.


جانشین دبیرکل بیداری اسلامی ادامه داد: حزب‌الله با امکانات بسیار محدود خود به عنوان جبهه حق در مقابل جبهه باطل پیروز و در جنگ ۳۳ روزه نیز پیروزی حزب‌الله باعث شد تا آمریکایی کماکان و تا به امروز به خاطر شکستی که متحمل شدند، سردرگم باشند.


وی با تاکید بر اینکه امروز این اندیشه توسعه پیدا کرده است، اظهار کرد: به عنوان مثال این اندیشه در یمن تبدیل به یک قدرت بسیجی بزرگ شده است. در سوریه همه برای جلوگیری از بیداری اسلامی یورش بردند، چون مسلمانان جهان به ویژه کشورهای عربی سرخورده و تحقیر شده دوباره در حال احیا شدن و بازگشت به صحنه بین‌الملل هستند، به همین خاطر آمریکا در تلاش بود تا سوریه را درگیر چنین جنگ‌هایی کرده و حاشیه امنی برای اسرائیل ایجاد و با این کار، ارتباط مقاومت و ایران اسلامی را از بین ببرد.


این مسئول در ادامه گریزی به اشغال سوریه توسط داعش زد و با یادآوری اینکه ۸۵ درصد از سرزمین سوریه اشغال شده بود، گفت: همه تکفیری‌ها در این سرزمین حضور پیدا کرده و همه در تلاش بودند که سوریه را ساقط کنند، ولی مقام معظم رهبری در مقابل این حرکت ایستادگی کردند.


وی با اشاره به اینکه همه تحلیل‌گران سیاسی بر این موضوع صحه می‌گذارند که همه چیز در سوریه تمام شده بود و سوریه قادر به مقاومت نخواهد کرد، خاطرنشان کرد: در حالی که رهبر فرزانه انقلاب با تکیه بر اعتقاد و مؤلفه‌های جبهه حق و نیز وعده‌های خداوند در قرآن، دستور به ماندن در جبهه را می‌دهند و اعتقاد راسخ به پیروزی در این عرصه داشتند.


اکبری با یادآوری اینکه همه تئوریسین‌ها در صدد تحلیل این سخنان برمی‌آیند تا دریابند که مبنای این سخنان چیست، افزود: جبهه حق در سوریه ماند و پیروز شد. حزب‌الله دیروز در مقابل اسرائیل در صحنه سوریه ظاهر شد و سایرین از اندیشه حزب‌الله تبعیت کردند و رهبر فرزانه انقلاب نیز به مقاومت اراده کردند و سوریه از شکست به پیروزی تبدیل شد.


امروز همه کشورهای محور مقاومت در شرایط برتری دارند


وی ادامه داد: امروز یمن، عراق و همه کشورهای مقاومت که در شرایط برتری قرار دارند، باعث شده است که حجت را بر بشریت تمام کنند. حتی مردم ونزوئلا نیز به این موضوع واقف هستند که اگر با تکیه بر مردم خود در مقابل آمریکا ایستادگی کنند، ولو اینکه مسلمان نیستند ولی آزادی‌خواه و مستضعف هستند، پیروز خواهند شد؛ چرا که قرآن وعده پیروزی و حاکمیت مستضعفان را داده است.


جانشین دبیرکل بیداری اسلامی با بیان اینکه امروز در جهان، مقاومت به عنوان یک نقش محوری، بشریت را نجات داد، عزت اسلامی را بازگرداند، ارزش‌های عاشورا را احیا و قرآن را به جهان معرفی کرد، اسلام را به عنوان راه نجات به بشریت در شرایطی که امروز بشریت به اصطلاح مدرن در شرایط بسیار سخت و انحراف به سر می‌برد، شناساند، عنوان کرد: امروز آمریکایی‌ها در شرایط افول قرار داشته و همه به این موضوع اشرافیت دارند که آمریکایی‌ها طی چند سالی که با جبهه مقاومت درگیر شدند، هر کجا جبهه حق در مقابل جبهه باطل ایستاد، پیروز شد و این موضوع یک مورد استثنا هم ندارد.


وی یادآور شد: اسرائیل هر چقدر تلاش کرد پیروزی اندک ولو در غزه که در جغرافیا و سرزمین مورد ادعای خودشان است، به دست آورند، موفق به این کار نشدند و آمریکا مفتضح‌تر از هر روز در هر جایی که وارد شده، ناامن‌ترین منطقه برای این کشور بوده است.


اکبری با اشاره به اینکه مردم فلسطین یک روز منتظر این بودند که جهان عرب، جهان اسلام، سازمان ملل و کشورهای غربی ترحم کرده و به آن‌ها اجازه حق حیات دهند، گفت: این در حالی است که امروز به برکت مقاومت، رفتار حزب‌الله، رهبری ولی‌فقیه، ملت فلسطین بدون نیاز به جهان اسلام و به تنهایی با عبرت گرفتن از حزب‌الله در مقابل اسرائیل به شرایطی رسیده است که اسرائیل توان دوام آوردن را ندارد.


وی توضیح داد: وقتی اسرائیل در سال ۱۹۸۲ میلادی لبنان را اشغال کرد، به تمسخر اظهار کردند که قادر بودند به جای تلف کردن وقت ارتش اسرائیل، گروه موزیک خود را برای تسخیر لبنان اعزام کنند. این در حالی است که امروز اسرائیل در مرز لبنان در حال ایجاد دیوارهای بتنی است که هفت متر از سطح زمین در عمق فرو رفته است تا حزب‌الله با ایجاد تونل و رخنه در این دیوار، اسرائیل را ناامن نکند.


عزت، عظمت و قدرت حزب الله لبنان بر گرفته از فرهنگ عاشورا است


این مسئول متذکر شد: اگر امروز اسرائیل حرکتی را علیه حزب‌الله انجام دهد، حزب‌الله وقتی اعلام می‌کند قصد گرفتن انتقام دارد، اسرائیل همه را به عنوان میانجی به حزب‌الله گسیل می‌کند تا از گرفتن انتقام صرف‌نظر کند. علاوه بر این ارتش خود را شش کیلومتر به عقب رانده و تا زمانی که حزب‌الله انتقام خود را نگرفته، در حالت آماده‌باش قرار می‌گیرد که بی‌تردید این عزت، عظمت و قدرت برگرفته از فرهنگ عاشورا و به تبعیت از ولی‌فقیه بوده و توانسته است اقتداری را به نمایش بگذارد که امنیت دنیا مدیون مقاومت است.


جانشین دبیرکل بیداری اسلامی در ادامه به دلایل اهمیت مقاومت در منطقه پرداخت و بیان کرد: فرض بر این بگیریم که انقلاب اسلامی وجود نداشت، با توجه به اینکه شوروی فروپاشیده بود، آمریکا بر منطقه خلیج‌فارس مسلط می‌شد. از آنجایی که همه منابع، ذخایر و موقعیت‌های حساس و ژئوپولتیک دنیا طبق وعده خداوند در قرآن به مسلمانان تعلق دارد، از این رو منطقه خلیج‌فارس، باب‌المندب و تنگه هرمز که بخش بزرگی از دنیا به این منطقه نیاز دارند، در صورت تحقق نیافتن انقلاب اسلامی در دست آمریکا بود.


اکبری ادامه داد: اگر آمریکا بر این منطقه بااهمیت مسلط می‌شد، چین، هند، کره، ژاپن و همه کشورهای اروپایی باید از آمریکا نفت خریداری می‌کردند و آمریکا قیمت‌گذاری را در این خصوص تعیین می‌کرد، به همین خاطر یا باید تحقیر را می‌پذیرفتند و این فرعون زمان بر کل بشر حاکم می‌شد و قطعاً نابودی مسلمانان در این شرایط مسجل بود و یا اینکه شاهد جنگ‌های اتمی بودیم که حاصل این جنگ نیز کشته شدن میلیون‌ها انسان بود. همه این‌ها مدیون انقلاب اسلامی است؛ چرا که در مقابل آمریکا ایستادگی کرد و اجازه نداد آمریکا بر منابع و ذخایر خدادادی مسلمانان مسلط شده و سایرین را تحت سلطه خود درآورد.


این مسئول همچنین یادآور شد: فرض کنیم اگر جبهه مقاومت در مقابل داعش ایستادگی نمی‌کرد، مطمئن باشید هیچ ارتش مدرن نظامی دنیا نمی‌توانست در مقابل داعش ایستادگی کند؛ چرا که داعش با اعتقاد می‌جنگید و با قاطعیت ایستادگی می‌کرد و تسلیم نمی‌شد و عملیات انتحاری انجام می‌داد و فقط تفکر بسیجی مقاومت، امثال حزب‌الله می‌توانست در مقابل داعش ایستادگی کند.


وی خاطرنشان کرد: روسیه با آن همه ادعا وقتی وارد صحنه کارزار شد، در مقابل داعش حتی یک عملیات نتوانست انجام دهد و آمریکا نیز زمانی که قصد جنگ با داعشی که خود به وجود آورده بود را داشت، فقط از هواپیما استفاده می‌کرد و به صورت زمینی وارد جنگ با داعش نمی‌شد.


داعش برای نابود کردن کشورهای اسلامی به وجود آمد


اکبری با یادآوری اینکه این سوال مطرح است که اگر جلوی داعش گرفته نمی‌شد، چه اتفاقی می‌افتاد، گفت: حداقل ۱۰ کشور اسلامی را اشغال می‌کرد و با تفکر افراطی و تکفیری که داشت، ده‌ها سال در جهان اسلام، مسلمانان باید یکدیگر را می‌کشتند و این فرصتی برای قهقه آمریکا، اسرائیل و سایرین فراهم می‌کرد تا ادعا کنند که ما هنر کردیم و مسلمانان را به جان هم انداختیم، بنابراین مسلمانان نمی‌توانند راه نجات بشریت باشند؛ چرا که حداقل نیم قرن طول می‌کشد تا مشکل خود را حل کنند.


جانشین دبیرکل بیداری اسلامی تصریح کرد: اگر داعش ماندگار بود، فارغ از جهان اسلام، آمریکا، اروپا و همه دنیا را ناامن می‌کرد. در همین مدت کوتاه حضور داعش، هر روز شاهد عملیات تروریستی از سوی داعش در کشورهای مختلف بودیم و اگر داعش یک دولت مستقر داشت، قطعاً همه جهان ناامن می‌شد.


وی با تاکید بر اینکه امروز بشریت و جهان اسلام مدیون انقلاب، مقاومت و شهدای مقاومت است، اظهار کرد: چرا که در صورت برخوردار نبودن از این مقاومت، به طور حتم جهان در شرایط ناامنی قرار می‌گرفت و به زودی این مقاومت است که در جهان برای نجات بشریت راه‌حل ارائه خواهد داد و فراهم کننده مقدمات ظهور خواهد شد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار