الحوثی: مخالفت با تبادل اسرا جنایت است

عضو شورای عالی سیاسی یمن در سخنانی در واکنش به شکست مذاکرات تبادل اسرا به دلیل کارشکنی ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان، مخالفت با تبادل اسرا را یک جنایت خواند.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، محمد علی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن و از رهبران انصارالله در توییتی اظهار کرد: ما به تمامی اسیران از منظر انسانی نگاه می‌کنیم و آنها باید به آغوش خانواده‌هایشان بازگردند.

وی افزود: ما در مذاکرات خواستار آزادی فلسطینی‌های زندانی در عربستان سعودی شدیم و هنگام مذاکره درباره اسیران سعودی و دیگر کشورهای عضو ائتلاف متجاوز عربی، خواستار جسد جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی شدیم.

الحوثی بار دیگر توییتی را بازنشر کرد که در ۱۰ دسامبر ۲۰۱۸ منتشر کرده و در آن آمده بود: قتل جمال خاشقجی به ملت یمن کمک کرد و این قتل میزان اقدامات وحشیانه و غیر انسانی رژیم‌های متجاوز به یمن را آشکار کرد. این قتل همچنین میزان جنایت‌های متجاوزان به یمن و نیز اصرار آنان به نقض قوانین بین‌المللی و انسانی را فاش کرد.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که عبد القادر المرتضی رئیس کمیته اسرای انصارالله یمن تایید کرد که مذاکرات جاری تبادل اسرا در امان، پایتخت اردن به دلیل کارشکنی ائتلاف متجاوز و مزدورانش بدون هیچ کسب نتیجه‌ای به پایان رسید.

وی گفت که لجاجت ائتلاف متجاوز و عربستان سعودی در رد همه پیشنهادهای منصفانه هیئت مذاکره کننده صنعا در مذاکرات امان علت به نتیجه نرسیدن این مذاکرات بود.

الحوثی همچنین در توییت دیگری با انتشار ویدئویی از این دستگاه "دوچرخه ابتکاری" خواستار ثبت این "ابتکار یمنی" جدید در کتاب رکوردهای گینس شد.

الحوثی در توییتی نوشت: این ابتکار یمنی بیانگر آن است که هیچ چیز نمی‌تواند مانع مردم یمن شود.

وی خطاب به کشورهای عضو ائتلاف متجاوز عربی گفت: محاصره تحمیل شده از سوی شما مانع از پایداری ملت یمن تا تحقق پیروزی نخواهد شد.

الحوثی در ادامه تأکید کرد: برادران ما در بخش صنعت باید "دوچرخه ابتکاری" را به احترام طراح آن به عنوان بزرگترین دوچرخه در کتاب گینس ثبت کنند و نمونه‌هایی از آن را برای استفاده در شهرهای تاریخی بسازند تا این شهرها از آسیب خودروها در امان بمانند.

یمنی‌ها با ساخت این دوچرخه منحصر به فرد که امکان جابجایی شش مسافر را دارد دست به ابتکار تازه ای زدند.

انتهای پیام

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار