اقدامات اقتصادی استانداری تهران درپی شیوع کرونا

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران با اشاره به همراهی مناسب مالیاتی با واحدهای تولیدی در سطح استان تهران، آخرین اقدامات استانداری تهران درپی شیوع کرونا ویژه واحدهای تولیدی را تشریح کرد.

حشمت‌الله عسگری در گفتگو با ایسنا، گفت: در موضوع کرونا با توجه به عدم پیش بینی دقیق از  میزان زمان حضور این ویروس در کشور  برنامه ریزی ها در خصوص مدیریت این بحران بصورت کوتاه مدت و بلند مدت صورت گرفته است.

وی افزود: برنامه کوتاه مدت در مقطع سه ماه اسفند تا اردیبهشت ماه اتخاذ شد که عموماً فعالان اقتصادی استفاده کردند که می توان به موضوع چک های برگشتی، تمدید حق بیمه کارفرمایان واحدهای تولیدی، پرداخت هزینه های آب و برق و گاز واحدهای اقتصادی به مدت سه ماه و حتی در موضوع مالیاتی همراهی بسیار خوبی شد و  صد درصد مربوط به این دوره توسط سازمان مالیاتی کشور ابلاغ و بخشیده شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اقساط قرض الحسنه عقب افتاد و  بحران کرونا طولانی شد، می بایست سیاست هایی اتخاذ می شد که علاوه بر حمایت از واحدهای تولیدی بخشی از زیان این واحدها نیز جبران شود و لذا در کنار این بسته کوتاه مدت که بعضاً هم الان استمرار دارند، منابع مالی بسیار خوبی برای این امر پیش بینی و ابلاغ شد.

وی تاکید کرد: در همین راستا دستورالعمل های پرداخت تسهیلاتی  با نرخ 12 درصد با زمان بازپرداخت 5 ساله و تنفس به واحدهای تولیدی و واحدهای صنفی ابلاغ شد که ۱۴ دسته از فعالان اقتصادی  و کسب و کارهای اقتصادی را شامل می شود.

معاون استاندار تهران با تاکید بر اینکه ابتدا به ساکن دستورالعمل وقتی صادر شد کمی سختگیرانه بود و استقبال واحدهای صنفی و تولیدی از این موضوع خوب نبود، افزود: اما در چند مرحله که بازخورد آن از فعالان اقتصادی دریافت شد، مورد اصلاح قرار گرفت و هم اکنون در کمترین و ساده ترین شکل ممکن با دریافت وثیقه، پروسه اخذ تسهیلات خلاصه شده است و همچنین بیش از ۵ هزار واحد تولیدی در شعب بانکها در حال دریافت تسهیلات هستند و بالغ بر ۱۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ۱۲ درصدی برای واحدهای تولیدی و به ازای هر کارمند و کارگر هم ۱۲ میلیون تومان فقط در استان تهران پیش بینی شده است. البته برای برخی از واحدها که با نظر دولت اجباراً تعطیل بودند به ازای هر کارگر ۱۶ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در مجموع عملکرد بانکها در همکاری و پرداخت تسهیلات مطلوب است و در کنار این اقدامات ستاد تسهیل استان به روال همیشه و بصورت هفتگی با ظرافت خاصی برای استمهال بدهی واحدهای تولیدی  که نتوانستند به موقع به تعهد خود عمل کنند، اقداماتی را انجام داده است؛ بطوری که  با تصمیمات اتخاذ شده واحدهای آسیب‌دیده از کرونا را هم اکنون هفت و نیم درصد از بدهی خود را پرداخت می‌کنند و ما بقی بدهی آنها تقسیط طولانی مدت می شود.

انتهای پیام

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار