صفحه نخست روزنامه‌های مطرح جهان عرب؛ 

اسرائیل از درون متلاشی می‌شود

روزنامه‌های مطرح جهان عرب در صفحه نخست خود به موضوعاتی از قبیل مخالفت آمریکا با میانجیگری چین در جنگ اوکراین و وخامت اوضاع داخلی در اراضی اشغالی پرداختند.

به گزارش ذاکرنیوز، روزنامه العربی الجدید در صفحه نخست خود با اشاره به جنگ اوکراین تیتر «آمریکا میانجیگری چین را رد کرد» انتخاب کرد و نوشت: تصریحات مقامات آمریکایی مبنی بر این است که هر گونه آتش بسی در اوکراین در شرایط کنونی، تأیید لشکر کشی روسیه به این کشور خواهد بود.


اسرائیل از درون متلاشی می‌شود


بر اساس این گزارش، آمریکا به تلاش‌های پکن که بنا به اعلام آن در راستای تحقق صلح و پایان دادن به جنگ اوکراین صورت گرفته، ضربه زد. این سخنان مقامات آمریکایی قبل از نشست رؤسای جمهور روسیه و چین که روز دوشنبه در مسکو برگزار می‌شود مطرح شده است.


اسرائیل از درون متلاشی می‌شود


روزنامه القدس العربی در صفحه نخست خود به اقدام دادگاه کیفری بین المللی در خصوص صدور حکم جلب ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پرداخت.


این روزنامه نوشت: دادگاه کیفری بین المللی روز جمعه حکم جلب رئیس جمهور روسیه را به اتهام تبعید غیرقانونی کودکان و انتقال غیرقانونی ساکنان قلمرو اوکراین به فدراسیون روسیه صادر کرد. وزارت خارجه روسیه نیز اعلام کرده است که این حکم ارزشی برای مسکو ندارد.


اسرائیل از درون متلاشی می‌شود




روزنامه رأی الیوم در صفحه نخست خود با اشاره به سخنان «بنی گانتز» وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی نوشت: گانتس نگرانی خود را نسبت به احتمال وقوع جنگ داخلی در اسرائیل نشان داده و اعلام کرده است که جامعه صهیونیست از درون در حال فروپاشی است.


گانتس در واکنش به افزایش تظاهرات صهیونیست‌ها علیه سیاست‌های دولت رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که خطر آغاز جنگ داخلی در این رژیم در حال افزایش است.


اسرائیل از درون متلاشی می‌شود


روزنامه عراقی الصباح در گزارشی به عملیات پیشدستانه نیروهای عراقی علیه عناصر داعش اشاره کرد و نوشت: در جریان این عملیات در منطقه الکعرة دست کم ۴ تن از عناصر داعشی به هلاکت رسیدند.


بر اساس این گزارش، نیروهای امنیتی عراق موفق شدند یک شبکه زیر زمینی وابسته به تشکیلات داعش را در استان دیالی شناسایی و متلاشی کنند.


اسرائیل از درون متلاشی می‌شود


روزنامه سوری الثوره در مقاله‌ای با اشاره به سفر اخیر بشار اسد رئیس جمهور این کشور به روسیه نوشت: رئیس جمهور سوریه در جریان نشست‌های خود، راهبرد این کشور را تبیین کرد؛ کشوری که در برابر تندبادهای استعماری غرب طی دهه‌های گذشته مقاومت کرده است.


بر اساس این گزارش، سخنان اسد در روسیه بر آغاز فعالیت کشورهای عربی و بین المللی در قبال سوریه تاکید دارد. صبحی جدید برای سوریه آغاز خواهد شد که تمام انواع اشغالگری را از این کشور پاک می‌کند. سوریه با کشورهای دوست و همپیمان خود روابط آشکاری داشته و چیزی برای پنهان کردن ندارد.


اسرائیل از درون متلاشی می‌شود


روزنامه لبنانی الاخبار در گزارشی با اشاره به نشست شرم الشیخ که قرار است فردا (یکشنبه) در مصر برگزار شود نوشت: این نشست در واقع تکمیل کننده نشست امنیتی العقبه است. این در حالیست که آمریکا برای انحراف افکار عمومی تنها با مطرح کردن یک سری موضع گیری های صوری تلاش دارد این‌طور نشان دهد که اسرائیل را به دلیل جنایات روز افزونش سرزنش می‌کند.


بر اساس این گزارش، آمریکا در مقابل، به تشکیلات خودگردان فلسطین که استعداد خود را در تبعیت از واشنگتن نشان داده، برای از بین بردن مقاومت در کرانه باختری فشار می‌آورد. این در حالیست که ملت فلسطین با وجود هزینه سنگینی که بابت حمایت از گروه‌های مسلح نوپا پرداخت می‌کند اما همچنان بر همراهی با آنها تاکید دارد.


گروه‌های مسلح نوپا در فلسطین قابلیت رشد و تکثیر را دارند.


اسرائیل از درون متلاشی می‌شود


روزنامه الشرق الاوسط در صفحه نخست خود با اشاره به سفر اخیر علی شمخانی دبیر کل شورای عالی امنیت ملی به امارات نوشت: حسین امیر عبداللهیان وزیر خارجه ایران وجود هرگونه اختلافات داخلی در زمینه تحولات سیاست خارجه را رد کرد.


وی در یک پست توئیتری نوشت: سفر شمخانی به امارات و عراق در چارچوب روابط امنیتی صورت گرفته و چیز جدیدی نیست. هماهنگی‌ها در سیاست خارجه ایران ادامه دارد. دشمنان بدانند که اختلافی وجود ندارد.


علی شمخانی به تازگی در یک سفر کوتاه به امارات رفت. بر اساس گزارش‌های منتشر شده قرار است شمخانی بعد از امارات به عراق سفر کند و احتمال امضای توافق نامه امنیتی میان دو کشور وجود دارد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار