آموزشگاه تعمیرات تعویض LCD

تعمیر یا تعویض تاچ و LCD یکی از تعمیرات گران گوشی های تلفن همراه می باشد. این نوع تعمیرات اتفاقا خیلی رایج نیز هست زیرا احتمال افتادن گوشی از دست و شکستن صفحه آن زیاد است.

 به گزارش ذاکرنیوز، بنابر اعلام فنی سازان، تعمیرات و تعویض ال سی دی کاری تخصصی است که توسط تعمیرکار آموزش دیده تعمیرات گوشی انجام می شود. تعمیرکار باید برای این کار آموزش دیده باشد و بتواند به صورتی این کار را انجام دهد که هیج اختلالی در عملکرد طبیعی گوشی ایجاد نشود.


کارآموزان زیادی به دلیل بازار کار پرسود و وسوسه برانگیز تعمیرات موبایل در دوره های آموزشگاه تعمیرات تعویض LCD شرکت می کنند. کارآموزان پس از این دوره با اخذ مدرک معتبر و پروانه کسب وارد بازار کار می شوند. بازار تعمیرات و تعویض ال سی دی بازاری همیشگی و پرتقاضا در حرفه تعمیرات موبایل است.


نحوه یادگیری تعمیرات و تعویض LCD


برای یادگیری تعمیرات و تعویض LCD باید ابتدا قطعات مختلف صفحه نمایش گوشی را بشناسیم. صفحه نمایش هر گوشی موبایل از 4 بخش تشکیل شده است:


شیشه رویی (گلس)


صفحه لمسی (تاچ)


ال سی دی


قاب تاچ اسکرین


در چه مواردی نیاز به تعویض ال سی دی می باشد؟


1. شکستن شیشه رویی یا گلس گوشی


اگر شانس با شما یار باشد، در اثر ضربه دیدن فقط شیشه گوشی می شکند و روی عملکرد تاچ و ال سی دی تاثیری نمی گذارد. در این حالت فقط گلس گوشی نیاز به تعویض خواهد داشت.


2. شکستن تاچ گوشی


اگر به غیر از گلس گوشی تاچ آن هم شکسته باشد دیگر لمس آن کار نمی کند ولی صفحه نمایش همچنان فعال است. صفحه تاچ یک لایه معمولا از جنس پلاستیک مخصوص است که اثر انگشت کاربر روی صفحه را شناسایی و به پردازشگر منتقل می کند.


3. شکستن ال سی دی گوشی


در بدبینانه ترین حالت در اثر ضربه ال سی دی گوشی می شکند. در صورت بروز این حادثه روی صفحه نمایش لکه های تیره و ترک های سیاه تار عنکبوتی مشاهده می شود. در این حالت ال سی دی گوشی نیاز به تعویض خواهد داشت.


انواع مشکلات صفحه لمسی گوشی


1. از کار افتادن برخی قسمت های تاچ


در این حالت ممکن است مشکل از گارد یا گلس گوشی باشد. احتمال بعدی مشکل در سوکت و مسیر سوکت است. در آخر باید آی سی تاچ را بررسی کنید.


2. کار کردن خودکار تاچ


در این حالت باید سوکت تاچ را بررسی کنید. تمام قطعات از سوکت تاچ تا آی سی تاچ باید بررسی شوند. اگر مشکل برطرف نشد آی سی تاچ باید تعویض شود.


3. تاچ گاهی کار نمی کند


در این حالت ابتدا باید مشکل را به صورت نرم افزاری چک کنید. ممکن است لازم باشد گوشی را فلش کنید. احتمال بعدی مشکل سوکت تاچ و مسیر سوکت تا آی سی تاچ است.


4. از کار افتادن کامل تاچ گوشی


ابتدا گوشی باید با یک تاچ سالم چک شود. احتمال بعدی سوکت تاچ و مسیر سوکت تا آی سی تاچ است. اگر مشکل برطرف نشد تاچ گوشی باید تعویض شود.


5. سیاه شدن LCD گوشی


سیاه شدن کامل صفحه نمایش به طور حتم نشان دهنده سوختن ال سی دی است. این اتفاق می تواند در اثر ضربه یا آب خوردگی ایجاد شود. در این حالت LCD باید به صورت کامل تعویض شود.


6. سیاه شدن بخشی از LCD


گاهی ضربه به گوشی طوری است که فقط بخشی از آن سیاه می شود. این سیاهی به صورت لکه روی صفحه نمایش دیده می شود. در این حالت نیز ال سی دی گوشی به کلی نیاز به تعویض خواهد داشت.


7. نور صفحه گوشی سوسو میزند


گاهی بر اثر ضربه نور صفحه گوشی شروع به سوسو زدن می کند. در این حالت نیز ال سی دی نیاز به تعویض خواهد داشت. البته گاهی ممکن است سوسو زدن صفحه نمایش در اثر سرمای بیش از حد هوا باشد.


آموزشگاه تعمیرات تعویض LCD


یک آموزشگاه استاندارد تعمیرات موبایل چگونه باید باشد؟


آموزش تعمیرات موبایل یک مهارت عملی است که باید در قالب کلاس های حضوری برگزار شود. کارآموزان باید تعمیرات موبایل را با ابزارها و تجهیزات مخصوص تعمیرات در داخل کلاس تمرین کنند. اساتید دوره ها باید خود در بازار کار این رشته مشغول به کار باشند و با چالش های بازار کار واقعی آشنایی کامل داشته باشند. همچنین کارگاه تعمیرات باید کاملا مجهز باشد.


تمام این شرایط در آموزشگاه فنی سازان فراهم شده است. این آموزشگاه با سال ها تجربه در تربیت نیروی متخصص ویژه بازار کار سهم بزرگی را در آموزش های فنی حرفه ای ایفا کرده است. کارآموزان زیادی هر ساله با شرکت در دوره های فنی و حرفه ای این آموزشگاه و اخذ مدرک معتبر فنی و حرفه ای وارد بازار کار می شوند.


انتهای رپرتاژ آگهی

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار