آدام شف: ترامپ ملعبه دست پوتین بود

یک نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا با بیان اینکه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری پیشین کشورش را بازیچه دست خود کرده بود، گفت که طمع دونالد ترامپ موجب شد تا او مستعد سوءاستفاده از سوی روس‌ها شود.

به گزارش ذاکرنیوز، آدام شف، نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا سه‌شنبه به اینسایدر گفت که تجربه پیشین او برای پیگرد ریچارد میلر، اولین عامل اف.بی.آی که بابت جاسوسی برای روسیه محکوم شد، به آمادگی او برای برخورد با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا کمک کرد.


این سیاستمدار آمریکایی گفت که محاکمه آن عامل اف.بی.آی در ۱۹۹۰ او را با جاسوس‌پروری روسیه آشنا کرد و به او نشان داد که "آنها چگونه افراد بی‌اخلاق، افرادی که حریص هستند یا به همسرانشان وفادار نیستند و در مقابل جذب یا دستکاری انعطاف‌پذیر هستند، شناسایی می‌کنند."


آدام شف گفت، در مجموع این تحولات به او نشان داد که چگونه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه با ترامپ "بازی" کرد.


این نماینده دموکرات به پایگاه خبری اینسایدر گفت که ترامپ به عنوان رئیس جمهور لزوما هدف خوبی برای جذب نبوده است اما پیشینه و باورهایش "او را به هدف خوبی برای سوءاستفاده تبدیل کرد." او افزود: ولادیمیر پوتین به سادگی متوجه شد که چطور برای منافعش ترامپ را ملعبه و بازیچه دست خودش کند.


شف درباره مقامات روسیه گفت: اصلا نیازی نبود که آنها طلا مقابل ترامپ بگذارند. او بسیار فعال دنبال صدها میلیون دلاری بود که لازم داشت پوتین در جریان کمپین در اختیار او قرار دهد و درباره آن به مردم دروغ گفت. حجم طمع‌کاری او بسیار فراتر از چیزی بود که درون ریچارد میلر دیده بودم.


این مقام آمریکایی به تلاش‌های سازمان ترامپ برای ساخت یک برج در مسکو در جریان کمپین ریاست جمهوری ۲۰۱۶ اشاره دارد. ترامپ بارها هرگونه منفعت مالی در روسیه را در زمانی که نامزد ریاست جمهوری بود، تکذیب کرده و بارها تاکید داشته که "هیچ کاری، هیچ توافقی و هیچ کسب و کاری" با روسیه و در این کشور نداشته است.   


اما مایکل کوهن، وکیل پیشین ترامپ ادعای او را زیر سوال برد و سال ۲۰۱۸ در کمیته نظارت مجلس نمایندگان گفت که ترامپ "از مساله مطلع بود و مذاکرات ترامپ – مسکو را در طول کمپین رهبری کرد و درباره آن دروغ گفت."


آدام شف در نیمه اول ریاست جمهوری ترامپ از اعضای ارشد کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا بود و در سال ۲۰۱۹ بعد از آنکه دموکرات‌ها دوباره کنترل مجلس نمایندگان را در انتخابات میان‌دوره به دست آورند، رئیس این کمیته شد.


زمانی که ترامپ روی کار آمد، شف به لطف پیگیری ترامپ از طریق تحقیقاتی درباره ارتباطات کمپین او با روسیه به نقطه مقابل حزب جمهوری‌خواه تبدیل شد. آدام شف به اینسایدر گفت، او همچنان بابت رمز و رازی که درباره پروژه برج ترامپ در مسکو وجود دارد، ناراحت است.


این دموکرات ارشد آمریکایی تاکید کرد: تا به امروز ما نفهمیده‌ایم و هرگز هم نخواهیم دانست که میل دونالد ترامپ برای ساخت برج ترامپ در مسکو چه نقشی می‌توانست در روابط متملقانه و چاپلوسانه او با ولادیمیر پوتین و میزان تسلیم شدن او در برابر این رهبر روسیه ایفا کند.


سخنگوی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا به درخواست اینسایدر برای اظهارنظر هنوز پاسخی نداده است.


انتهای پیام  

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار