«چشم روشنی» در یک نگاه

موسی جمشیدیان سال ۱۳۹۰ جزو اولین نفراتی بود که برای اعزام به سوریه ثبت نام کرد و در طول این چند سال تلاش زیادی برای اعزام انجام داد تا بالاخره در مهر ۱۳۹۴ برای اولین بار به سوریه اعزام شد و در همان اعزام اول هم به شهادت رسید. تخصص اصلی موسی فرماندهی تانک بود.

به گزارش ذاکرنیوز ، کتاب «چشم روشنی» در ادامه انتشار سلسله کتاب‌های ویژه مدافعان حرم، از سوی انتشارات دارخوین به چاپ رسیده است. در این اثر  داستان زندگی شهید مدافع حرم «موسی جمشیدیان» به چشم می خورد که به قلم «کبری خدابخش دهقی» به نگارش در آمده است.


شهید جمشیدیان متولد روستای «قلعه‌سفید» نجف‌آباد اصفهان است. دوران تحصیلش را در زادگاه خود و شهر اصفهان گذراند، وی در دانشگاه علوم زرهی شیراز پذیرفته ‌شده و به لشکر زرهی هشت نجف اشرف برای خدمت منتقل می‌شود. وی سال ۱۳۹۰ جزو اولین نفراتی بود که برای اعزام به سوریه ثبت نام کرد و در طول این چند سال تلاش زیادی برای اعزام انجام داد تا بالاخره در مهر ۱۳۹۴ برای اولین بار به سوریه اعزام شد و در همان اعزام اول هم به شهادت رسید. تخصص اصلی موسی فرماندهی تانک بود.


در بخشی از متن کتاب می خوانیم:«با شهید شدن چند تن از دوستان و مجروح شدن چندین نفر دیگر، بچه‌ها کمی ناراحت و دلگیر شدند. موسی بود که بقیه دوستان و همرزمان را آرام می‌کرد. او یکی از مهم‌ترین محورهای عملیات را در دست داشت. در محور دیگر آقای علیرضا ماندگاری بود. طبق تصمیمات فرماندهی، علیرضا و موسی با هم در یک محور قرار داشتند. عملیات شروع شد و آن‌ها در محور خودشان پیشروی کردند و موفقیت‌هایی به دست آورند. خط دست علیرضا و موسی و نیروهایشان بود.»


انتهای پیام

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار