در نشست خبری با وزیر خارجه نیکاراگوئه؛

«چاووش‌اوغلو» از خلف وعده آمریکا انتقاد کرد

وزیر خارجه ترکیه امروز در نشست خبری مشترک با همتای نیکاراگوئه ایی خود در آنکارا از خلف وعده آمریکا در سوریه انتقاد کرد.

به گزارش ذاکرنیوز به نقل از خبرگزاری آناتولی، مولود چاووش‌اوغلو وزیر خارجه ترکیه امروز چهارشنبه در نشست خبری مشترک با دنیس مونکادا کالیندرس، همتای نیکاراگوئه ایی خود در آنکارا در ارتباط با حملات گروهک های ی.پ.گ / پ.ک.ک در سوریه اعلام کرد: برای پاکسازی‌ها تروریست‌ها از این منطقه اقدامات لازم را انجام خواهیم داد. روسیه و آمریکا مسئول حملات پ.ک.ک / ی.پ.گ هستند.


وزیر خارجه ترکیه ضمن انتقاد از خلف وعده آمریکا و روسیه در مورد سوریه ادامه داد: ایالات متحده و روسیه به وعده خود در شمال سوریه در خصوص عقب کشیدن تروریست‌ها به ۳۰ کیلومتری در جنوب عمل نکردند؛ باید خودمان مسئله را حل کنیم.


وی بی اشاره به حضور نظامی کشورش در سوریه بدون کسب مجوز از دولت قانونی دمشق اضافه کرد: پس از آغاز عملیات سپر فرات با آمریکا و روسیه در سایر عملیات خود در منطقه شمال شرقی سوریه به توافق رسیدیم. هر دو کشور قرار بود تروریست‌ها در این منطقه را حداقل ۳۰ کیلومتر به سمت جنوب منتقل کنند.


چاووش‌اوغلو افزود: روسیه باید تروریست‌ها را از تل‌رفعت و منبج خارج کند؛ متأسفانه، این وعده‌ها عملی نشد. آمریکا و روسیه به وعده خود عمل نکرده‌اند ما خود باید وارد عمل شویم.


این در حالیست که ترکیه در سال‌های اخیر به بهانه مبارزه با گروهک های تروریستی نظیر پ. ک. ک بر خلاف قوانین بین المللی در خاک سوریه حضور نظامی داشته است.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار