کد خبر ۴۵۸۶۹۱ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۸

شهرداری تهران از کجا برای طرح ترافیک جدیدش تأییدیه گرفت؟

شهرداری تهران معتقد هست برای اجرای طرح ترافیک تأییدیه کلی پلیس و شورای عالی ترافیک را گرفته هست و این در حالی هست که پلیس و شورای عالی ترافیک منکر این سازگاری می گردند.

به گزارش ذاکرنیوز، مدتی هست مبحث طرح تازه ترافیکی در تهران طرح شده و کارشناسان نظرات متعددی در این مورد عرضه می‌کنند.

مدیریت تازه شهرداری تهران معتقد هست که طرح 40 ساله ترافیک باید برچیده شده و طرح تازه ای جایگزین آن گردد.

پورسیداقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به فارس می‌گوید که در طرح قبلی عدالت اجتماعی رعایت نمی‌شده و قرار هست زین پس طرح تازه ای اجرایی گردد.

وی با اهتمام بر این مبحث که با اجرای طرح تازه، ترافیک و آلودگی هوا کاهش می‌یابد، اظهار کرد: ما پیشتر ً منحصرا به یک تعداد محدودی اذن ورود به طرح  ترافیک را می‌دادیم اما در طرح تازه همه خودروها می‌توانند با پرداخت عارضه ها وارد محدوده طرح گردند.

به گفته معاون شهردار تهران  کلیات طرح در شورای عالی ترافیک و پلیس تأیید شده و از شورای شهر نیز تأییدیه‌ گرفته‌ایم.

پس از این اظهار نظر مسئول شهرداری،  دو مرتبه هم دیروز حسین رحیمی ریاست پلیس پایتخت تصریح کرد که طرح شهرداری یک طرح خام هست و در حد یک پیشنهاد هست و باید بررسی‌های لازم صورت پذیرد.

وی با اشاره به اینکه  این طرح از نظر پلیس بدون پژوهش ها لازم هست و آن چیزی که در شهرداری تهران در مورد طرح تازه عنوان شده که آلودگی و ترافیک را کاهش می‌دهد در ارزیابی های اولیه ما اینچنین هست که این طرح نه تنها کاهش نمی‌دهد لکن ترافیک را افزایش داده و با توجه به افزایش ترافیک در هسته مرکزی آلودگی نیز افزایش می‌یابد.

به گفته رحیمی پلیس نظراتش را به شهرداری تهران اعلام نموده و تا به این لحظه نظر مساعدی روی طرح ندارد البته پلیس تهران بزرگ با را هور ناجا در این مورد جلساتی را برگزار کرده و نظر پایانی خود را کتباً اعلام خواهد کرد.

وی با اشاره به ایرادات طرح فعلی طرح ترافیک اظهار کرد: اگر قرار هست طرح تازه ای اجرا گردد باید حتماً باید تمام معایبی که در طرح فعلی وجود دارد رفع کنند.

علاوه بر این محمدعلیخانی ریاست کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران به فارس اظهار کرد: این طرح در شورای عالی ترافیک تصویب شده و در حال حاضر باید در شورای شهر نیز به تصویب برسد.

 

این عضو شورای شهر افزود: ان طور که ما جلسه داشتیم اکثریت اعضا بر بازبینی طرح اهتمام دارند و باید این طرح تعیین تکلیف گردد و اگر به تصویب نرسید باید برای طرح ترافیک تهران برنامه دیگری بنویسیم.

ریاست کمیسیون حمل و نقل شورای شهر اظهار کرد: شهرداری معتقد هست که زیرساخت‌های اجرای طرح فراهم شده اما برای برنامه ای که ما توجه داریم میزان دریافتی‌ها باید طبق پیمایش صورت گیرد دوربین‌ها نمی‌توانند این کار را انجام دهند و ما این طرح را داخل مصوبه می‌آوریم و باید در آینده این مبحث نیز لحاظ گردد.

از طرف دیگر مسئولان شورای عالی ترافیک معتقد می باشند که طرح تازه ترافیک نه در دولت مصوب شده و نه در دستور کار شورای عالی ترافیک قرار دارد. و علاوه بر این در مورد قیمت‌گذاری طرح باید شورای شهر پایه اولیه را عرضه کند تا طرح در شورای ترافیک قطعی گردد.

پوریا محمدیان یزدی دبیر شورای عالی ترافیک کشور در این مورد گفته هست طرح تازه ترافیک تنها در شورای ترافیک تهران ارزیابی شده و باید تا پیش از 15 بهمن نیز پایانی و مصوب گردد.

وی دنبال کرد:‌بحث قیمت‌گذاری در حوزه اختیارات شورای ترافیک تهران نیست و شورای شهر باید پایه اولیه را در حوزه قیمت  عرضه کند تا طرح در شورای ترافیک تهران قطعی گردد.

وی دنبال کرد: طرح تازه ترافیک در دولت مصوب نشده و در دستور کار شورای عالی ترافیک نیز قرار نداشته هست. این طرح تنها در شورای ترافیک تهران در نشست ها متفاوت یک ماه پیش طرح شده و تا به حال تنها چارچوب کلی آن مشخص شده اما مصوبه شورای ترافیک را نیز به صورت پایانی ندارد و ابلاغ هم نشده هست.

انتهای پیام/

سامانه پیامک : 30008830303000پست الکترونیک: info@zakernews.ir